FidelityFX Super Resolution od AMD trafi na PS5 i PS4 - twierdzi twórca Edge of Eternity
Technika poprawi działanie gier.
- Odpowiedź AMD na technikę DLSS od Nvidii kompatybilna jest też z konsolami Sony
- Jedną z gier, która wykorzysta FSR na PS5 i PS4, jest Edge of Eternity
Do tej pory potwierdzono, że FidelityFX Super Resolution - przygotowana przez AMD technika, poprawiająca działanie gier - będzie dostępne na PC i platformach Xbox. Teraz okazuje się, że rozwiązanie pojawi się też na urządzeniach PlayStation.
Tak stwierdził Jérémy Zeler-Maury - dyrektor generalny studia Midgar, które odpowiada za wydane już na PC i zmierzające na konsole Edge of Eternity. Serwis Wccftech zapytał menedżera, czy na sprzęcie Sony tytuł wykorzysta wspomnianą mechanikę FSR.
- Tak - odpowiedział deweloper. - Na konsolach jednak nie zaoferujemy takich bezpośrednich opcji, jak na komputerach. Technika zostanie najpewniej ukryta za ustawieniami związanymi z jakością i wydajnością - dodał.
- Używamy FSR na wszystkich konsolach, by poprawić cienie, zagęszczenie elementów graficznych i rozdzielczość, dzięki temu, że gra uruchamia się domyślnie w niższej rozdzielczości - wyjaśnił. Zeler-Maury nazwał technikę „obowiązkową” dla platform PlayStation i Xbox.
FidelityFX Super Resolution to odpowiedź AMD na przygotowane przez Nvidię rozwiązanie DLSS. Mechanizm gwarantuje nawet 2,5-krotny wzrost liczby klatek na sekundę przy nieznacznym spadku jakości obrazu.