FIFA 14 - informacje na temat wersji na konsole nowej generacji
Jest też kilka screenów.
Electronic Arts opublikowało dokładny opis usprawnień, jakie wprowadzono w Fifie 14 dzięki zastosowaniu silnika graficznego nowej generacji - Ignite.
Deweloperzy z EA Sport przygotowali między innymi ponad tysiąc nowych animacji podań, wślizgów, lobów i innych zachowań zawodników, także związanych z frustracją po niewykorzystanej okazji czy radością po zdobyciu bramki.
„Po raz pierwszy w historii serii, kilku zawodników może walczyć o piłkę w powietrzu. W niektórych sytuacjach do walki wyskoczy nawet trzech lub czterech zawodników, a nowe animacje główkowania zapewnią większą kontrolę. Gracze dostosują siłę, kąt i kierunek uderzenia futbolówki głową” - zapewniają twórcy.
Większa moc obliczeniowa nowych konsol spowoduje także, że zawodnicy będą nawet cztery razy szybciej podejmować decyzje i reagować na wydarzenia na boisku.
„Każdy krok się liczy” - twierdzi EA, dzięki precyzyjnemu silnikowi poruszania. Zawodnicy będą przemieszczać się i atakować przeciwników w bardziej realistyczny sposób. Lepiej zrealizowane zostaną sprinty i nabieranie prędkości przy dłuższych biegach.
Ostatnią z innowacji jest „żyjący świat”, czyli wypełnienie stadionów większą liczbą lepiej wyglądających i reagujących kibiców. Twórcy przygotowują 120 kamer, zapewniających ciekawsze powtórki, oraz nowy system odpowiadający za symulację materiałów i koszulek.
FIFA 14 jest tytułem startowym na konsolach nowej generacji - ukaże się na PS4 i Xbox One pod koniec listopada. Gra debiutowała we wrześniu, ale w wersji bez usprawnień silnika Ignite.