FIFA 17 bez kampanii fabularnej na PS3 i X360
Oraz silnika Frostbite.
Firma Electronic Arts ujawniła szczegóły na temat gry FIFA 17 w wersji PS3 i X360, które - ze względu na „ograniczenia sprzętowe” - zostaną okrojone względem wydań na PC, PlayStation 4 i Xbox One.
Na starszych platformach zabraknie przede wszystkim kampanii dla pojedynczego gracza, opowiadającej o losach młodego zawodnika Manchesteru United, Aleksa Huntera. Opowieść fabularna to jedna z największych nowości, jakie wprowadzi tegoroczna odsłona piłkarskiego cyklu.
Kolejna różnica związana jest z warstwą techniczną - podczas gdy FIFA 17 na komputerach i konsolach obecnej generacji będzie opierała się na silniku Frostbite, o tyle edycje PS3 i X360 powstały przy użyciu technologii poprzednich części serii.
- Zobacz: FIFA 17 recenzja
Nie zabraknie natomiast znanych wariantów zabawy, rozbudowanych o kilka elementów dostępnych też na PC, PlayStation 4 i Xbox One. W trybie kariery rozegramy więc przedsezonowe przygotowania, zaś w Ultimate Team pojawią się specjalne wyzwania związane z budowaniem składu.
Do tego parę ulepszeń w mechanizmach rozgrywki, w tym możliwość uderzenia piłki nisko po ziemi w ataku oraz nowy sposób wykonywania stałych fragmentów rozgrywki.
W wersjach na starsze platformy znajdą się też drużyny i ligi wprowadzone w tegorocznej odsłonie cyklu - brazylijska i japońska.
FIFA 17 zadebiutuje na rynku 29 września, wcześniej jednak - 13 września - na wszystkich platformach docelowych wydane zostanie demo gry.