FIFA 20 - premiera i najważniejsze informacje
Volta, gameplay, nowości i zmiany.
Jak co roku, jesienią debiutuje nowa odsłona cyklu FIFA. Gracze ponownie wkroczą na murawy najbardziej znanych stadionów, a także tych mniej rozpoznawalnych - wedle uznania. Tym razem tradycyjnej rozgrywce towarzyszy kilka interesujących nowości, w tym nowy tryb nawiązujący do FIFA Street.
Warto zaznaczyć, że FIFA 20 nie zaoferuje trybu fabularnego Podróż (The Journey). Historia Alexa Huntera dobiegła końca w poprzedniej odsłonie. Niewykluczone jednak, że twórcy przygotują inny element gry z naciskiem na narrację. Poza tym, fani mogą liczyć na klasyczną karierę.
Powróci oczywiście niezwykle popularny, sieciowy Ultimate Team, w którym gracze ponownie zajmą się kolekcjonowaniem kart piłkarzy i formowaniem z nich własnych, wyjątkowych drużyn.
- Premiera: 27 września 2019
- Platforma: PC, PlayStation 4, Xbox One, Switch
- Wersja językowa: polska
- Producent: EA Sports
- Wydawca: EA
- Wydawca PL: EA Polska
Data premiery i edycje
FIFA 20 ukaże się 27 września 2019 roku. Nowa część serii trafi na PC, PS4, Xbox One oraz na Nintendo Switch - lecz na tej ostatniej platformie gracze otrzymają uboższą w zawartość i funkcje wersję, będącą w praktyce nieco lepiej wyglądającą edycją poprzedniej odsłony.
W ramach oferty przedpremierowej wszyscy chętni mogą nabyć Edycję Mistrzowską, która zapewnia dostęp do gry na 3 dni przed premierą, a więc już od 24 września. Ta wersja oferuje też do 12 rzadkich złotych paczek FUT, ukonę wypożyczenia do trybu FUT i specjalne strone - także do trybu Ultimate Team.
Poza tym w sprzedaży znajduje się także Edycja Standardowa. Zamówienie jej przed premierą gwartantuje dostęp do 3 paczek kart FUT na przestrzeni 3 tygodni, a także slot wypożyczenia i wyjątkowe stroje FUT.
Przed premierą udostępnione zostanie demo gry.
Volta
Najważniejsza nowość w tegorocznej odsłonie serii FIFA to tryb Volta Football. Otrzymamy dzięki niemu „uliczny” futbol rodem z FIFA Street. Pełną prezentację trybu zapowiedziano na sierpień, ale ujawniono już część informacji.
W Volcie rozegramy między innymi sieciową ligę. Uformujemy własny zespół, na którego czele stanie nasz awatar - postać, którą wykreujemy samodzielnie. Zagramy mężczyzną lub kobietą, a drużyny będą mogły składać się z zawodników obydwu płci.
Sami wybierzemy zasady obowiązujące na naszym boisku, a grający z nami rywale będą musieli się do nich dostosować. Raz możemy więc rozegrać mecz bez ścian (a więc bez odbijania od nich piłki), a innym razem możemy trafić na arenę, której gospodarz wyłączył sędziego.
Volta pozwoli też w lidze World „ukraść” zawodników przeciwnika. Możliwe będzie skopiowanie danego piłkarza i późniejsze wykorzystanie go we własnej drużynie.
Poza tym, w trybach szybkiego meczu zagramy też oczywiście znanymi zawodnikami z prawdziwych klubów.
Rozgrywka - zmiany i nowości
Jak zawsze, deweloperzy z EA Sports wprowadzają szereg poprawek, które wpłyną na dynamikę rozgrywki i zdeterminują charakter kolejnej odsłony cyklu. Tym razem priorytetem dla twórców było między innymi dopracowanie sztucznej inteligencji obrońców. Automatyczne blokowanie i odbieranie piłki będzie rzadsze, a FIFA 20 ma wynagradzać manualne sterowanie zawodnikami w obronie.
Zmiany czekają też system podawania piłki. Próby podań pod presją czy z nienaturalnych pozycji częściej będą kończyć się niedokładnym zagraniem i będą łatwiejsze do przejęcia. Nowością ma być natomiast możliwość podań piłką podciętą, uderzoną mocno od spodu (ang. dink), przelatującą nad rywalem.
Twórcy chcą także dopracować oddawanie strzałów. Ma być nieco trudniejsze niż w FIFA 19, choć wszystko zależy od sytuacji - rzadziej mamy trafiać z daleka, kiedy dookoła jest wielu obrońców, albo z główki w polu karnym pełnym rywali. Strzały na pustą bramkę czy w sytuacjach jeden na jednego mają już jednak częściej kończyć się bramką.
Precyzyjne strzały, wymagające powtórnego wciśnięcia przycisku strzału w ostatniej chwili, także będą bardziej wymagające. Okienko czasowe aktywacji tego wspomagacza ma być mniejsze, więc tylko perfekcyjne wyczucie pozwoli skorzystać z większej precyzji.
Kolejne zmiany dotyczą fizyki i zachowania piłki - tym razem projektanci chcą dopracować realizm lotu futbolówki, odbijania i grę w powietrzu.
Rzuty karne i wolne
W FIFA 20 gracze otrzymają szansę dokładnego ustalenia, w które miejsce bramki piłka ma trafić przy rzutach wolnych oraz karnych - dzięki precyzyjnemu celownikowi. Nie zabraknie też możliwości podkręcenia futbolówki za pomocą prawego drążka na kontrolerze.
Deweloperzy chcą zapewnić większą kontrolę i lepszą wizualizację przy stałych fragmentach, ale jednocześnie zapewniają, że nowy system będzie oferował odpowiednią głębię dla tych, którzy zechcą opanować go na poziomie mistrzowskim.