FIFA 20 - Ultimate Team z istotnymi zmianami. Cele sezonowe, personalizacja i inne
Mnóstwo nowych szczegółów.
Przedstawiciele EA Sports ujawnili informacje na temat zmian, które deweloperzy zamierzają wprowadzić do trybu Ultimate Team w powstającej grze FIFA 20.
Jedną z istotnych nowości są cele sezonowe, czyli system wzorowany na przepustce battle pass z Apex Legends i Fortnite. We wskazanym okresie (pierwszy rozpocznie się 19 września i potrwa do końca października) gracze wykonają zadania w celu zdobycia specjalnych nagród.
Pojawią się wyzwania dzienne, tygodniowe, sezonowe i dynamiczne, a za poszczególne misje otrzymamy punkty przybliżające do awansu na kolejny poziom. Tych będzie 30, a na każdym zdobędziemy między innymi darmowe paczki, zawodników i bonus do gromadzonych monet.
Do tego dwa rodzaje celów dostępnych przez cały czas. Pierwsze nauczą nowych graczy podstaw rozgrywki, a drugie związane są z długoterminowymi zadaniami - oba nagrodzą wirtualnymi przedmiotami.
Kolejną ważnym elementem jest FUT Friendlies, czyli możliwość rozgrywania spotkań towarzyskich ze znajomymi zespołami z Ultimate Team, ale bez zużywania kontraktów zawodników, zmęczenia i zachowywania kontuzji. Lokalnie lub przez internet stoczymy klasyczny mecz lub zmierzymy się w jednym z trybów w module „Własne zasady”.
Ten ostatni wzbogaci się o cztery kolejne warianty, z czego dwa zaprojektowano wyłącznie z myślą o FUT. W Max Chemistry wszyscy sportowcy w ekipie otrzymają maksymalne zgranie. Natomiast w Swap na początku starcia produkcja zamieni trzech naszych podopiecznych na piłkarzy z zespołu przeciwnika, a gol strzelony graczem rywala będzie liczył się podwójnie.
Pozostałe nowe tryby pojawią się zaś nie tylko w Ultimate Team, ale i pozostałych opcjach. W Mystery Ball, gdy piłka opuści boisko zostanie zastąpiona kolejną, przy czym każda wyróżni się unikalnymi właściwościami. Jedne mogą podnieść statystyki piłkarzy, a inne zwiększyć wartość zdobywanych bramek.
Z kolei w King of the Hill staniemy przed koniecznością utrzymywania kontroli nad „futbolówką” w wyznaczonym, zmniejszającym się obszarze - jeżeli się uda, strzelony gol może liczyć się nawet potrójnie.
Twórcy rozbudują też opcje personalizacji drużyny. Wybierzemy kostiumy, wygląd piłki (widoczny jednak tylko na naszym ekranie telewizora lub monitora), a także dobierzemy cieszynki, motyw przewodni dla stadionu i wizerunek piłkarza wyświetlany na trybunach.
Ponadto deweloperzy przeprojektują ekran zarządzania ekipą, usuwając niedociągnięcia, na które narzekali fani. Odświeżą również „Wojny składów”, byśmy mogli łatwiej sprawdzić informacje o przeciwnym zespole.
Zobacz: FIFA 20 - premiera i najważniejsze informacje
Do tego możliwość szybkiego sprzedania kilku kart innych niż piłkarzy za jednym razem, poprawiony system kojarzenia użytkowników oraz zmienione wymagania dotyczące umiejętności w Dywizjach.
FIFA 20 zadebiutuje 20 września na PC, PS4 i Xbox One.
Źródło: EA Sports