Skip to main content

FIFA 20 - Ultimate Team z istotnymi zmianami. Cele sezonowe, personalizacja i inne

Mnóstwo nowych szczegółów.

Przedstawiciele EA Sports ujawnili informacje na temat zmian, które deweloperzy zamierzają wprowadzić do trybu Ultimate Team w powstającej grze FIFA 20.

Jedną z istotnych nowości są cele sezonowe, czyli system wzorowany na przepustce battle pass z Apex Legends i Fortnite. We wskazanym okresie (pierwszy rozpocznie się 19 września i potrwa do końca października) gracze wykonają zadania w celu zdobycia specjalnych nagród.

Pojawią się wyzwania dzienne, tygodniowe, sezonowe i dynamiczne, a za poszczególne misje otrzymamy punkty przybliżające do awansu na kolejny poziom. Tych będzie 30, a na każdym zdobędziemy między innymi darmowe paczki, zawodników i bonus do gromadzonych monet.

Wykonując zadania, zdobędziemy dodatkowe karty

Do tego dwa rodzaje celów dostępnych przez cały czas. Pierwsze nauczą nowych graczy podstaw rozgrywki, a drugie związane są z długoterminowymi zadaniami - oba nagrodzą wirtualnymi przedmiotami.

Kolejną ważnym elementem jest FUT Friendlies, czyli możliwość rozgrywania spotkań towarzyskich ze znajomymi zespołami z Ultimate Team, ale bez zużywania kontraktów zawodników, zmęczenia i zachowywania kontuzji. Lokalnie lub przez internet stoczymy klasyczny mecz lub zmierzymy się w jednym z trybów w module „Własne zasady”.

Ten ostatni wzbogaci się o cztery kolejne warianty, z czego dwa zaprojektowano wyłącznie z myślą o FUT. W Max Chemistry wszyscy sportowcy w ekipie otrzymają maksymalne zgranie. Natomiast w Swap na początku starcia produkcja zamieni trzech naszych podopiecznych na piłkarzy z zespołu przeciwnika, a gol strzelony graczem rywala będzie liczył się podwójnie.

Drużynami z Ultimate Team rozegramy mecze towarzyskie

Pozostałe nowe tryby pojawią się zaś nie tylko w Ultimate Team, ale i pozostałych opcjach. W Mystery Ball, gdy piłka opuści boisko zostanie zastąpiona kolejną, przy czym każda wyróżni się unikalnymi właściwościami. Jedne mogą podnieść statystyki piłkarzy, a inne zwiększyć wartość zdobywanych bramek.

Z kolei w King of the Hill staniemy przed koniecznością utrzymywania kontroli nad „futbolówką” w wyznaczonym, zmniejszającym się obszarze - jeżeli się uda, strzelony gol może liczyć się nawet potrójnie.

Opcje personalizacji pozwolą zmodyfikować wygląd stadionu

Twórcy rozbudują też opcje personalizacji drużyny. Wybierzemy kostiumy, wygląd piłki (widoczny jednak tylko na naszym ekranie telewizora lub monitora), a także dobierzemy cieszynki, motyw przewodni dla stadionu i wizerunek piłkarza wyświetlany na trybunach.

Ponadto deweloperzy przeprojektują ekran zarządzania ekipą, usuwając niedociągnięcia, na które narzekali fani. Odświeżą również „Wojny składów”, byśmy mogli łatwiej sprawdzić informacje o przeciwnym zespole.

Zobacz: FIFA 20 - premiera i najważniejsze informacje

Do tego możliwość szybkiego sprzedania kilku kart innych niż piłkarzy za jednym razem, poprawiony system kojarzenia użytkowników oraz zmienione wymagania dotyczące umiejętności w Dywizjach.

FIFA 20 zadebiutuje 20 września na PC, PS4 i Xbox One.

Źródło: EA Sports

Zobacz także