FIFA 22 - co nowego w wersji PC, PS4 i Xbox One
EA wyjaśnia zmiany.
Jak potwierdzono już wcześniej, FIFA 22 w wersjach PC, PlayStation 4 i Xbox One nie otrzyma wszystkich nowości, jakie pojawią się na PS5 i Xbox Series X/S - mowa głównie o systemie HyperMotion. EA wyjaśniło, na jakie funkcje można liczyć na komputerach i sprzęcie poprzedniej generacji.
Podczas niedawnego pokazu prasowego główny producent rozgrywki Sam Rivera potwierdził między innymi, że odświeżenia doczeka się zachowanie bramkarzy, którzy mają sprawdzać się lepiej - a także być mniej skłonni do parowania prosto pod nogi napastnika.
FIFA 22 ma także „prawdziwą fizykę piłki” na wszystkich platformach. Ta wpłynie na trajektorię kopanej futbolówki - sprawniej mają wypadać na przykład długie przerzuty na drugie skrzydło.
„Wybuchowy sprint” także nie ominie PC i starszych konsol, tak samo jak więcej ofensywnych taktyk. Te ostatnie wybierzemy teraz osobno dla własnej połowy i dla połowy przeciwnika. Można będzie więc zacząć krótkimi podaniami, by przejść na bezpośrednie zagrania.
Do tego wszystkie cztery nowe sztuczki techniczne, rozbudowane statystyki - włącznie z popularnym xG - oraz próby poprawienia systemu odbioru piłki. Rivera przyznał bardziej ogólnie, że rozgrywka ma być „bardziej sprawiedliwa”.
Warto dodać, że w przypadku Nintendo Switch po raz kolejny otrzymamy wydanie „Legacy Edition”, sprowadzające się na dobrą sprawę do aktualizacji składów.