FIFA 23 dołączy w przyszłym tygodniu do Game Passa
Ale w ramach EA Play.
FIFA 23 dołączy w przyszłym tygodniu - 16 maja - do usługi Game Pass na PC i konsolach Xbox. Mowa jednak o dostępie w ramach EA Play, oferowanym tylko w ramach droższego abonamentu Ultimate.
Dla dokładności można dodać, że symulator piłki nożnej od Electronic Art dostaje się do Game Passa nieco „pośrednio”, ponieważ we wtorek stanie się częścią The Play List w EA Play. To zestawienie obejmuje szereg starszych pozycji z portfolio amerykańskiego wydawcy.
Jeśli więc zależy nam wyłącznie na Fifie 23, z oferty skorzystać można również na konsolach PlayStation, gdzie abonament EA także jest dostępny. Najnowsza odsłona serii dołącza do zestawienia o około miesiąc szybciej niż było w przypadku Fify 22. Jednocześnie z usługi zniknie FIFA 21, w dniu 31 maja.
Electronic Arts pochwaliło się w nocy rekordowym pierwszym kwartałem roku, podczas którego wygenerowano 1,59 mld dolarów przychodów - o 11 procent więcej, niż w analogicznym okresie 2022 roku. Pomogła głównie właśnie FIFA 23, która zanotowała najlepszą premierę w historii cyklu i potrzebowała zaledwie pół roku, by wyprzedzić Fifę 22 pod względem sprzedaży.
Na tym koniec. Warto bowiem przypomnieć, że wydawca nie dogadał się z tytułową federacją piłkarską i zmienia nazwę swojego cyklu na EA Sports FC. Można chyba założyć, że pomimo sporych nakładów na marketing, przyzwyczajenie fanów do nowej serii może zająć kilka lat.
Wydaje się, że FIFA jest bowiem naczelnym przykładem serii „głównego nurtu”, kupowana co roku przez osoby, które nie do końca mogą sobie zdawać sprawę z faktu z zawirowań. Tym bardziej, że FIFA (federacja) nie zamierza rezygnować z opłat licencyjnych i już za jakiś czas FIFA (gra) z numerem może powrócić na rynek od innego wydawcy, dostępna zaraz obok EA Sports FC. Już teraz brzmi skomplikowanie.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.