Film ukazujący piękno gier odpowiedzią na wideo Białego Domu
Materiał od Games for Change.
Organizacja Games for Change opublikowała film pokazujący, że gry składają się nie tylko z brutalnych scen. Nagranie jest odpowiedzią na kontrowersyjny materiał Białego Domu, prezentujący przemoc w wirtualnej rozrywce.
Wideo trwa 88 sekund, a więc tyle samo, ile nagranie przygotowane przez administrację amerykańskiego prezydenta Donalda Trumpa.
Film przedstawia fragmenty różnych produkcji. Pojawiły się ujęcia pochodzące między innymi z The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Life is Strange, LittleBigPlanet, Brothers: A Tale of Two Sons czy Firewatch.
Nie zabrakło jednak także tytułów, które są w większym stopniu nastawione na walkę. Przykładem są The Last of Us i Horizon Zero Dawn - w obu przypadkach zaprezentowano jednak sekwencje spokojniejsze i skłaniające do refleksji.
Twórcy filmu najwyraźniej chcieli pokazać, że w wirtualnej rozrywce nie chodzi tylko o strzelanie do przeciwników i eliminowanie wrogów brutalnymi metodami. Nagranie przekonuje, że w grach jest miejsce na piękne momenty.
Za powstanie materiału odpowiada Games for Change - założona w 2004 roku organizacja, która promuje produkcje mogące wywrzeć wpływ na społeczeństwo.
W ubiegłym tygodniu podczas spotkania amerykańskiego prezydenta Donalda Trumpa z przedstawicielami branży wirtualnej rozrywki pokazano film koncentrujący się na przemocy w grach. Wideo rozpoczyna scena z rożnych odsłon serii Call of Duty.
Kolejne sekundy ukazują likwidowanie ofiar w Dead by Daylight, a następnie powrócono do cyklu strzelanin od Activision. Przedstawiono również jeden z najbardziej kontrowersyjnych fragmentów w historii gier, czyli misję „No Russian”, w której można strzelać do grupy cywilów na lotnisku.
Spotkanie z Trumpem dotyczyło wpływu brutalnych scen na graczy. Podjęto temat bezpieczeństwa młodzieży w szkołach i aktów przestępczych z użyciem broni palnej. Wydarzenie to reakcja na strzelaninę w Douglas High School w Parkland, gdzie zginęło 17 osób.
Prezydent zaprosił między innymi przedstawicieli ESRB - organizacji przyznającej kategorie wiekowe grom w USA. Wśród uczestników spotkania byli też Strauss Zelnik, czyli prezes Take-Two Interactive - wydawcy GTA - oraz Rober Altman, który reprezentował ZeniMax, a więc właściciela Bethesda Softworks, id Software czy Arkane Studios.