Skip to main content

Final Fantasy 14 w wersji Mac wycofane ze sprzedaży

Wydawca zwraca pieniądze.

Square Enix zdecydowało o wstrzymaniu sprzedaży gry Final Fantasy 14: A Realm Reborn w wersji Mac, oferując zainteresowanym konsumentom zwrot pieniędzy.

To chyba szef Square Enix

Producent i reżyser Naoki Yoshida przeprosił fanów za różne problemy techniczne w tej odsłonie sieciowej produkcji fantasy, a także za braki w komunikacji przed samą premierą.

Wersja Mac debiutowała 23 czerwca, ale gracze szybko dostrzegli liczne błędy i problemy z wydajnością działania. Podkreślano zwłaszcza małą płynność działania w porównaniu z maszynami napędzanymi systemem Windows, pomimo podobnego sprzętu.

Square Enix pogorszyło sytuację publikacją niewłaściwych wymagań sprzętowych, co tłumaczono „chaosem” przed premierą dodatku Heavensward.

Kolejnym kłopotem była możliwość pobrania i włączenia wersji Mac zanim jeszcze Square Enix mogło przeprowadzić konserwację serwerów. W ten sposób cześć osób grała w niedokończoną odsłonę - wyjaśnia Yoshida na oficjalnym forum dyskusyjnym.

Efektem jest wycofanie tej konwersji ze sprzedaży. Opcja zakupu będzie dostępna ponownie, gdy tylko opublikowane zostaną wiarygodne wymagania sprzętowe.

Źródłem problemów w działaniu są różnice między bibliotekami DirectX z Windows i OpenGL z Maców. Final Fantasy 14 z „powodów finansowych” postawiło na prostszą konwersję, zamiast na natywną pracę w OpenGL, co wymaga więcej pracy i środków.

W planach są dalsze aktualizacje, mające na celu wyeliminowanie błędów i poprawę wydajności. Wszyscy gracze, którzy zdążyli zakupić wersję na sprzęt Apple, mogą kontynuować zabawę.

Zobacz na YouTube

Krótka przerwa? Zobacz także:

Zobacz także