Final Fantasy 15 - nocowanie, zakładanie obozów
Nocleg w obozie, przyczepie kempingowej, motelu czy hotelu?
Choć nocleg w przyczepie kempingowej, przydrożnym motelu lub w luksusowym pokoju hotelowym różni się od spania w namiocie w obozie, to w swoim głównym założeniu służy do tego samego. Mianowicie, nocując, drużyna spędzi bezpiecznie noc i będzie mogła zdobyte doświadczenie przełożyć na rozwijanie postaci.
Warto pamiętać, że w nocy pojawiają się potężniejsi przeciwnicy, nawet na drogach. Dlatego jeśli chcemy uniknąć dodatkowych walk, lepiej spędzić noc w niezagrożonym i spokojnym miejscu, takim jak obóz czy odpłatne miejsce noclegowe.
Nocowanie w odpłatnych miejscach a nocowanie w obozach
W związku z powyższym noclegi odgrywają w Final Fantasy 15 ważną rolę. Ich zadanie jednak nie kończy się jedynie wspomnianych wyżej czynnościach. Mają do zaoferowania dodatkowe korzyści, choć nie wszystkie są dostępne w jednym i w drugim miejscu.
Różnice pomiędzy obozowaniem a spaniem w odpłatnych miejscach:
- W obozie Ignis może sam przygotować posiłek, dzięki czemu wzrośnie jego umiejętność z tym związana;
- Spanie w odpłatnych miejscach (przyczepa kempingowa - x1,2; motel - x1,5; luksusowy hotel - x2,0) daje większy mnożnik do punktów doświadczenia niż nocowanie w obozach, za które nie otrzymamy premii do doświadczenia.
- Nocowanie w obozach daje dodatkowe możliwości (zmianę pory dnia, trening - więcej poniżej).
Obozy, na mapie świata, są oznaczone żółtą ikoną namiotu. Gdy pierwszy raz dotrzemy do miejsca noclegowego, zobaczymy niebieski okrąg na ziemi. Wchodząc z nim w interakcję, będziemy mogli rozłożyć namiot (opcja: Camp), który pozostanie na stałe w tej lokalizacji.
- Spis treści: Final Fantasy 15 - poradnik i najlepsze porady
Wybierając obóz, jako miejsce do spędzenia nocy, możemy zdecydować się na jedną z opcji:
- Camp (obozowanie) - założenie obozu, gdy w danym miejscu wcześniej nie było drużyny. Wybranie tej opcji spowoduje, że drużynie spędzi noc w tym obozie, co wiąże się przypisaniem doświadczenia do poszczególnych kompanów oraz rozwinięciem umiejętności indywidualnych bohaterów. Czas automatycznie przesunie się do godziny 6;
- Train (trening) - możemy potrenować z kompanami z drużyny walkę na różnych poziomach trudności;
- Wait for morning (czekanie do rana) - dzięki temu w szybki sposób możemy zmienić porę dnia, nie czekając, aż ta zmieni się w trakcie gry. Wybierając tę opcję czas automatycznie przesunie się do godziny 6;
- Wait for nighfall (czekanie do zmroku) - dzięki temu w szybki sposób możemy zmienić porę dnia, nie czekając, aż ta zmieni się w trakcie gry. Wybierając tę opcję czas automatycznie przesunie się do godziny 19;
- Nothing - żadne działania nie będą podjęte.