Skip to main content

Final Fantasy 15 - rodzaje zadań

Misje główne, zadania poboczne i czasowe, polowania.

Bez wątpienia najciekawsze zadania ma do zaoferowania główny wątek fabularny. Podczas misji głównych spotykamy co rusz nowe postacie i wrogów (w tym bossów), przez co gra nie pozwala nam się nudzić.

Troszkę gorzej wypadają misje poboczne, bowiem w większości przypadków mają podobny przebieg. Opierają się na znalezieniu jakieś ważnej rzeczy lub dostarczeniu przedmiotu określonej postaci. Do tego niestety kuleje otoczka fabularna zadań opcjonalnych. Nie lepiej jest z polowaniami, które sprowadzają się do ubicia określonej liczby potworów, nie opowiadając przy tym żadnej ciekawej historii.


Rodzaje zadań

Jak w każdym grze RPG, tak i w Final Fantasy 15, będziemy wykonywali wiele zadań, które rozwiną główny wątek fabularny. Co więcej, pomogą - poprzez zdobycie doświadczenia - rozwinąć naszą postać. Ilość misji w grze od Square Enix pozwala na wielogodzinną zabawę, umożliwiając nam podróżowanie po rozległym świecie oraz zmierzenie się z coraz trudniejszymi oponentami.

Zadania w Final Fantasy 15 dzielą się na:

  • główne (oznaczone kolorem pomarańczowym) - misje związane z główną osią fabularną gry, czyli wątkiem najazdu Nifheimu na Insomię i roli, którą ma odegrać Noctis, główny bohater gry. W większości przypadków tylko jedno zadanie główne będzie aktywne. Po jego zakończeniu automatycznie rozpocznie się kolejne;
  • poboczne (oznaczone kolorem niebieskim) - są to zadania opcjonalne, nieobowiązkowe, których cel może być różny. Raz będzie to dostarczenie jakieś paczki, innym razem znalezienie jakiegoś przedmiotu. Choć ich przebieg nie jest porywający, to dzięki nim poznamy w pełni historię świata Eos, ciekawe postacie czy przede wszystkim zbierzemy cenne doświadczenie i otrzymamy nagrody. Misje poboczne będą zlecać nam napotkane podczas podróży osoby lub rzadziej punkty, do których podejdziemy. Najczęściej ten typ zadań odblokujemy w outpostach. Należy wypatrywać na mapie i mini mapie żółtej ikony znaku zapytania. Aktywujemy zadanie wchodząc w interakcję z otoczeniem (pojawi się napis: Quest);
  • polowania (hunt) (oznaczone kolorem żółtym) - zleceniodawcami polowań są tipsterzy, czyli barmani, których spotkamy w lokalach gastronomicznych w outpostach. Celem tego typu zadań jest zabicie określonej liczby potworów, które zamieszkują daną lokalizację. Najczęstszą nagrodą za udane polowanie jest zapłata (w gilach);
  • czasowe (Timed quests) - dostępne z poziomu głównego menu gry. Są to misje, które należy wykonać w odpowiednim czasie. W zamian otrzymamy QP, które wymienimy (okno: Exchange QP) na rzadkie przedmioty i nagrody specjalne (np. punkty doświadczenia czy Ability Points). Zadania czasowe zmieniają się codziennie.

Do trudniejszych polowań będziemy mieli dostęp dopiero po zdobyciu odpowiedniej rangi (rank) (1). Określa ona naszą sławę w świecie gry. Każde udane polowanie wiąże się ze zdobyciem jednej lub więcej gwiazdek (2). Gdy uzbieramy ich wystarczającą ilość (3), awansujemy, i zdobędziemy wyższą rangę.

Polowania, podobnie jak zadania główne i poboczne, są oznaczone rekomendowanym poziomem doświadczenia (4). Choć jest to tylko sugestia, można podejść do misji, nie mając odpowiednio wysokiego poziomu doświadczenia, ale należy pamiętać, że walka z bestiami będzie trudna.

Ekran wyboru misji - polowania.


Jeśli polowanie jest wyszarzone (5), znaczy to, że nie posiadamy odpowiedniej rangi. Po kliknięciu na taki quest, pojawi się komunikat, informujący nas o minimalnej randze, którą należy zdobyć, byśmy mogli podejść do takiego zadania.

Warto wiedzieć, że niektóre polowania odbywają się tylko w nocy lub tylko w dzień (6). Jeśli dotrzemy na miejsce - gdzie będzie rozgrywało się zadanie - o złej porze dnia, przeciwnicy (7) nie pojawia się.

Zobacz także