Final Fantasy 15 ukaże się dopiero w listopadzie - raport
Dwa miesiące opóźnienia.
Serwis Gamnesia informuje, że Final Fantasy 15 zaliczyło dwumiesięczne opóźnienie i ukaże się dopiero 29 listopada na PlayStation 4 i Xbox One - a nie 30 września, jak dotychczas planowano.
Doniesienia pochodzą rzekomo od pracownika sieci GameStop. Ten miał otrzymać dyspozycje, by poprzednią datę premiery zakleić na gotowych już materiałach reklamowych.
Informacje potwierdziło też źródło serwisu Gematsu, gdzie wcześniej trafnie ujawniono także wrześniową datę debiutu.
Wydawca - Square Enix - nie zdecydował się jeszcze na oficjalny komentarz.
Kolejne dwa miesiące opóźnienia Final Fantasy 15 są jednak tylko „kroplą” w burzliwej i długiej historii prac nad grą.
Tytuł zaczynał jako Final Fantasy Versus 13, zapowiedziano dziesięć lat temu. Reżyserem i scenarzystą był Tetsuya Nomura, a model walki zapożyczono z Kingdom Hearts, z naciskiem na bardziej zręcznościowe potyczki i kontrolę kilku postaci.
Szybko pojawiły się problemy. W 2008 roku prace podobno wstrzymano, by skoncentrować się na dokończeniu powstającego równolegle, bazowego Final Fantasy 13. Później tłumaczono się błędami w tłumaczeniu i mówiono już tylko o „pomaganiu” nad FF13 w „wolnym czasie”.
W 2010 roku Nomura zapewniał, że zakończył główną fazę projektową, lecz samo Final Fantasy Versus 13 nadal znajdowało się w pre-produkcji, pięć lat po zapowiedzi. Produkcja ruszyła pełną parą dopiero we wrześniu 2011 roku.
Tytuł sugerował spin-off Final Fantasy 13, lecz rosnąca skala produkcji szybko modyfikowała założenia. W 2011 roku Square Enix miało też okazję zapoznać się z pierwszymi założeniami na temat PlayStation 4 i Xbox One, więc wydawca postanowił skupić się właśnie na tych platformach.
Przez pewien czas rozwijano jeszcze wersję PS3, lecz wkrótce zrezygnowano ze starszej konsoli, by ostatecznie zmienić tytuł na Final Fantasy 15 i rozpocząć prace w całkiem nowej formie - w lipcu 2012 roku.