Skip to main content

Final Fantasy 15 - umiejętności: Combat (walka)

Umiejętności Noctisa związane z walką.

Umiejętności Combat dotyczą talentów związanych z walką. W tym miejscu zwiększymy siłę ofensywną naszej postaci, Noctisa, gdyż wszystkie zdolności są związane tylko z nim. Zatem, nie rozwiniemy pozostałych postaci z drużyny. Z racji, że do walk dochodzi często w tym jRPGu, warto rozdysponować kilkadziesiąt AP, aby lepiej radzić sobie na polu bitwy.

Dzięki zdolnościom z drzewka umiejętności Combat rozwiniemy phase, rodzaj uników, zwiększymy zadawane obrażenia od warp-strike czy blindside, a także nauczymy się ataków wykonywanych w powietrzu.

Umiejętności Combat.
  • Light Phase (1) - zmniejszenie kosztu MP, gdy używasz phase.
    Wymaga: 8 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Experimagic (2) - Ilość MP wzrasta wraz z liczbą poziomów, które uzyskał Noctis. Efekty podobnych zdolności nie kumulują się.
    Wymaga: 99 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Utralight Phase (3) - znaczne zmniejszenie kosztu MP, gdy używasz phase.
    Wymaga: 32 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Airstep (4) - używając kombinacji: WSAD oraz lewego przycisku myszki, zrób krok w powietrzu po ataku mieczem lub bronią drzewcową. Umiejętność jednorazowego użycia.
    Wymaga: 6 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Airslip (5) - uniknięcie wrogiego ataku w powietrzu poprzez przytrzymanie prawego klawisza myszki.
    Wymaga: 16 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Death Drop (6) - wykonaj drugi Airstep po drugim ataku mieczem lub bronią drzewcową w powietrzu.
    Wymaga: 52 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Airdance (7) - po atakach w powietrzu mieczem lub bronią drzewcową można użyć umiejętności Airstep nieograniczoną ilość razy.
    Wymaga: 333 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Dedath Drop (8) - będąc w powietrzu i naciskając lewy przycisk myszki można powalić przeciwników, jeśli korzystasz z miecza lub broni drzewcowej.
    Wymaga: 28 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Osmostrike (9) - MP będę regenerować się, gdy łączysz powietrzne ataki.
    Wymaga: 52 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Chained Fury (10) - zwiększenie obrażeń, podczas gry wykonujemy nieprzerwaną serię ataków.
    Wymaga: 10 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Warp Factor (11) - zwiększenie obrażeń od ataków warp-strike.
    Wymaga: 24 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Daemon Destroyer (12) - ataki warp-strike łamią demonom kończyny.
    Wymaga: 24 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Warp Factor II (13) - znaczne zwiększenie obrażeń od ataków warp-strike.
    Wymaga: 52 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Point-Blank Warp-Strike (14) - ataki typu warp-strike będą zawierały trafienia krytyczne na bliskim obszarze.
    Wymaga: 333 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Stalker (15) - zwiększenie obrażeń od ataków tył przeciwnika (blindside).
    Wymaga: 28 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Super Stalker (16) - znaczne zwiększenie obrażeń od ataków tył przeciwnika (blindside).
    Wymaga: 64 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Blink (17) - nie zużywa MP w ostatniej sekundzie korzystania z phase.
    Wymaga: 16 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Warp Decoy (18) - pozostawia hologram, który odwraca uwagę przeciwników, gdy korzystamy z przenoszenia się (warp).
    Wymaga: 48 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Static Edge (19) - znaczne zwiększenie obrażeń po wejściu w stan stasis.
    Wymaga: 64 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Blink Boost (20) - MP w małym stopniu regenerują się, gdy korzystamy z umiejętności Blink (17).
    Wymaga: 32 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Impervious (21) - przytrzymując prawy przycisk myszki, neguje obrażenia zadane natychmiast po otrzymanym uderzeniu.
    Wymaga: 333 AP. Dotyczy: Noctis;


Drzewko umiejętności Combat znajduje się w ASCENSION w głównym menu gry (main menu).

Zobacz także