Skip to main content

Final Fantasy 15 - umiejętności: Magic (magia)

Umiejętności związane z magią, czarami, mocą i energią magiczną.

Drzewko umiejętności związane z magią jest rozbudowane. Zawiera zdolności, które pozwolą nam zwiększyć moc magiczną oraz wydajniej korzystać z czarów. Znajdziemy w nim talenty, które znacznie zwiększą potencjał ofensywny, jeśli tylko chcemy rozwijać się w kierunku rzucania zaklęć.

Gałąź umiejętności magicznych dotyczy głównie Noctisa, choć znajdą się dwie zdolności (Magic Level i Magic Level II), które mają wpływ na całą drużynę. Wśród pozostałych talentów znajdziemy takie, dzięki którym główny bohater będzie mógł wchłaniać większą ilość energii magicznej, zwiększy poziom mocy czarów oraz będzie potrafił otrzymywać Ability Points, gdy będzie korzystał z magii.

Umiejętności Magic.
  • Elemenatlism (1) - zwiększa wchłanianie energii ze źródeł mocy (elemental deposits), związanych z żywiołami ognia, lodu i błyskawicy.
    Wymaga: 24 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Elementality (2) - znacznie zwiększa wchłanianie energii ze źródeł mocy (elemental deposits), związanych z żywiołami ognia, lodu i błyskawicy.
    Wymaga 72 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Enhanced Elementality (3) - maksymalnie zwiększa wchłanianie energii ze źródeł mocy (elemental deposits), związanych z żywiołami ognia, lodu i błyskawicy.
    Wymaga 99 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Elemagnetism (4) - zwiększenie współczynnika wchłaniania energii pochodzącej z broni.
    Wymaga 48 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Magic level (5) - zwiększenie poziomu magii każdego członka drużyny o liczbę poziomów, które uzyskali. Efekty pochodzące z podobnych umiejętności nie kumulują się.
    Wymaga 48 AP. Dotyczy: Noctis, Gladiolus, Ignis, Prompto;
  • Magic level II (6) - trzykrotne zwiększenie poziomu magii każdego członka drużyny względem liczby poziomów, które uzyskali. Efekty pochodzące z podobnych umiejętności nie kumulują się.
    Wymaga 99 AP. Dotyczy: Noctis, Gladiolus, Ignis, Prompto;
  • Powercraft (7) - zwiększenie mocy czarów o 10, w przypadku gdy zostały przez ciebie wytworzone. Efekty pochodzące z podobnych umiejętności nie kumulują się.
    Wymaga 20 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Extra Powercraft (8) - zwiększenie mocy czarów o 30, w przypadku gdy zostały przez ciebie wytworzone. Efekty pochodzące z podobnych umiejętności nie kumulują się.
    Wymaga 99 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Super Powercraft (9) - zwiększenie mocy czarów o 50, w przypadku gdy zostały przez ciebie wytworzone. Efekty pochodzące z podobnych umiejętności nie kumulują się.
    Wymaga 555 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Ultimate Powercraft (10) - zwiększenie mocy czarów o 100, w przypadku gdy zostały przez ciebie wytworzone. Efekty pochodzące z podobnych umiejętności nie kumulują się.
    Wymaga 999 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Magic Action (11) - uzyskuj AP, gdy korzystasz z magii.
    Wymaga 924 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Bonuspell (12) - otrzymaj dodatkowe zaklęcie podczas ich wytwarzania. Efekty pochodzące z podobnych umiejętności nie kumulują się.
    Wymaga 333 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Bonuspell (13) - otrzymaj dwa dodatkowe zaklęcia podczas ich wytwarzania. Efekty pochodzące z podobnych umiejętności nie kumulują się.
    Wymaga 999 AP. Dotyczy: Noctis;


Drzewko umiejętności Combat znajduje się w ASCENSION w głównym menu gry (main menu).

Zobacz także