Skip to main content

Final Fantasy 15 - umiejętności: Recovery (regeneracja)

Umiejętności związane z regeneracją zdrowia i wytrzymałości.

Poniższy zestaw umiejętności dotyczy szeroko pojętej regeneracji punktów, które odzwierciedlają paski zdrowia i wytrzymałości. Jeśli zależy nam, aby nasze zdrowie było w jak najlepszym stanie i odnawiało się szybciej, zainwestujmy w zdolności z kategorii Recovery.

Choć w główniej mierze poniższe talenty dotyczą odnawiania punktów życia, to dwa z nich (Sprinter i Distance Runner) wpływają na wytrzymałość. Inwestując w te umiejętności dłużej będziemy mogli biec bez odpoczynku.

Zdolności z gałęzi Savior's (4-6) dotyczą wszystkich członków drużyny i odnoszą się od stanu danger (niebezpieczeństwa), w którym postacie znajdą się, jeśli ich poziom życia spadnie do 0. Możemy zainwestować w zdolności, które zwiększą naszą obronę, atak czy trafienie krytyczne, gdy któraś z postaci opadnie z sił.

Umiejętności Recovery.
  • Hang in (1) - punkty życia szybciej się regenerują podczas wiszenia na point-warp'ach.
    Wymaga: 12 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Sprinter (2) - wzrost staminy (wytrzymałości) umożliwia dłuższe bieganie.
    Wymaga: 24 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Distance Runner (3) - znaczny wzrost staminy (wytrzymałości) umożliwia jeszcze dłuższe bieganie.
    Wymaga: 99 AP. Dotyczy: Noctis;
  • Savior's Fortitude (4) - zwiększenie współczynnika obrony w następstwie, gdy któryś z członków drużyny opadnie z sił (pasek życia spadnie do zera, znajdzie się w stanie niebezpieczeństwa).
    Wymaga: 20 AP. Dotyczy: Noctis, Gladiolus, Ignis, Prompto;
  • Savior's Vengeance (5) - zwiększenie wskaźnika trafienia krytycznego w następstwie, gdy któryś z członków drużyny opadnie z sił (pasek życia spadnie do zera, znajdzie się w stanie niebezpieczeństwa).
    Wymaga: 48 AP. Dotyczy: Noctis, Gladiolus, Ignis, Prompto;
  • Savior's Force (6) - zwiększenie współczynnika ataku w następstwie, gdy któryś z członków drużyny opadnie z sił (pasek życia spadnie do zera, znajdzie się w stanie niebezpieczeństwa).
    Wymaga: 48 AP. Dotyczy: Noctis, Gladiolus, Ignis, Prompto;
  • Comeback (7) - punkty życia zostaną uzupełnione do pełnego poziomu, gdy któryś z członków drużyny opadnie z sił (pasek życia spadnie do zera, znajdzie się w stanie niebezpieczeństwa).
    Wymaga: 99 AP. Dotyczy: Noctis, Gladiolus, Ignis, Prompto;
  • Rapd Regen (8) - punkty życia oraz MP szybciej się regenerują, gdy Noctis będzie w ukryciu.
    Wymaga: 10 AP. Dotyczy: Noctis;
  • First Aid (9) - gdy poziom życia jest niski, wzrasta nieznacznie regeneracja punktów życia, jeśli będziesz korzystał ze zwykłego zestawu leczącego (first aid kid).
    Wymaga: 24 AP. Dotyczy: Prompto;
  • Advanced First Aid (10) - gdy poziom życia jest niski, wzrasta nieznacznie regeneracja punktów życia, jeśli będziesz korzystał z wysokiej jakości zestawu leczącego (fancy first aid kid).
    Wymaga: 99 AP. Dotyczy: Ignis;
  • Expert First Aid (11) - gdy poziom życia jest niski, wzrasta regeneracja punktów życia, jeśli będziesz korzystał z pełni wyposażonego zestawu leczącego (fully-stocked first aid kid).
    Wymaga: 333 AP. Dotyczy: Prompto;
  • First Aid (12) - gdy poziom życia jest niski, wzrasta nieznacznie regeneracja punktów życia, jeśli będziesz korzystał ze zwykłego zestawu leczącego (first aid kid).
    Wymaga: 24 AP. Dotyczy: Prompto;
  • Advanced First Aid (13) - gdy poziom życia jest niski, wzrasta nieznacznie regeneracja punktów życia, jeśli będziesz korzystał z wysokiej jakości zestawu leczącego (fancy first aid kid).
    Wymaga: 99 AP. Dotyczy: Galdiolus;
  • Expert First Aid (14) - gdy poziom życia jest niski, wzrasta regeneracja punktów życia, jeśli będziesz korzystał z pełni wyposażonego zestawu leczącego (fully-stocked first aid kid).
    Wymaga: 333 AP. Dotyczy: Gladiolus;
  • First Aid (15) - gdy poziom życia jest niski, wzrasta nieznacznie regeneracja punktów życia, jeśli będziesz korzystał ze zwykłego zestawu leczącego (first aid kid).
    Wymaga: 24 AP. Dotyczy: Ignis;
  • Advanced First Aid (16) - gdy poziom życia jest niski, wzrasta nieznacznie regeneracja punktów życia, jeśli będziesz korzystał z wysokiej jakości zestawu leczącego (fancy first aid kid).
    Wymaga: 99 AP. Dotyczy: Gladiolus;
  • Expert First Aid (17) - gdy poziom życia jest niski, wzrasta regeneracja punktów życia, jeśli będziesz korzystał z pełni wyposażonego zestawu leczącego (fully-stocked first aid kid).
    Wymaga: 333 AP. Dotyczy: Ignis;


Drzewko umiejętności Combat znajduje się w ASCENSION w głównym menu gry (main menu).

Zobacz także