Skip to main content

Final Fantasy 16 - Rycerz Umierającego Słońca, walka z bossem

Kontra na ataki oraz kiedy przejść do ofensywy.

Rycerz Umierającego Słońca to boss w Final Fantasy 16, którego spotkasz w misji głównej Myśliwy i zwierzyna. Na tej stronie powiemy ci, jak przetrwać starcie z tym przeciwnikiem.

Walka z tym bossem to jedno z największych wyzwań, jakie czekają cię w pierwszej połowie gry. Ze względu na jego stosunkowo niewielkie rozmiary - w porównaniu z innymi bossami - i mylące obroty lancą, trudno wyczuć jego ataki i uchronić się przed potężnymi uderzeniami. Radzimy wyposażyć się w pełen pakiet mikstur leczących, a nawet kilka innych eliksirów wspomagających.

Zacznijmy od ataku zwanego Skokiem lub Podwójnym Skokiem. Gdy Rycerz znajdzie się w powietrzu, spokojnie idź w jednym kierunku i poczekaj, aż uderzy w ziemię (raz lub dwa, w zależności od nazwy wyświetlonej na ekranie). Po tej akcji masz kilka sekund okienka na zadanie mu obrażeń.

Gdy boss na krótko podskakuje do góry, to nie atakuj zaraz po tym, jak zrobisz unik przed ciosem, bo po sekundzie pojawi się kolejny, już z poziomu ziemi. Dopiero gdy wyminiesz ten atak, możesz odpowiedzieć ofensywą.

Gdy boss kręci lancą wokół ciała, cierpliwie czekaj z unikiem na moment, kiedy Rycerz ustawi się do ciebie plecami - dopiero wtedy machnie bronią, ale zrobi to dwa razy, więc bądź przygotowany. Ta sama zasada obowiązuje przy innych atakach wręcz - zapamiętaj, że następują zaraz po tym, jak widzisz plecy bossa.

Kiedy przeciwnik jest z dala od ciebie, to może wykonać albo wspomniany wcześniej Skok, albo zwykłą szarżę - pchnięcie bronią. Jest ono dość łatwe do uniknięcia, a kiedy ci się to uda, natychmiast kontratakuj, zanim boss zbierze się do kolejnego ataku.

Boss czasami wyskakuje w górę, ładując elektryczny atak lancy. Najlepiej skontrować ten atak, szybko wykonując dwa uniki tak, by znaleźć się za plecami przeciwnika. Nie radzimy czekać z unikiem do ostatniego momentu, bo jeśli wykonasz go za wcześnie, spory obszar rażenia cię dosięgnie. Natomiast po dwóch unikach Rycerz nie trafi cię, a ty będziesz mógł od razu zaatakować.

Nurkowanie Mirażowe nie sprawi ci żadnego kłopotu, o ile... nie będziesz podczas tego ataku wykonywał uników. Na dłuższą metę spowalniają one Clive'a, więc zamiast tego biegnij i nie zatrzymuj się, wymijając kolejne promienie energetyczne. Oczywiście nie atakuj Rycerza w trakcie tego ruchu, nawet jeśli na chwilę znajdzie się obok ciebie. W trakcie Nurkowania Mirażowego Cid sprowadzi Rycerza na ziemię - bądź gotów, żeby do niego doskoczyć i wykorzystać moment jego Oszołomienia.

To wszystko, czym może zaskoczyć cię Rycerz Umierającego Słońca. Powodzenia w walce!

Następnie: Final Fantasy 16 - Żelazny gigant, walka z bossem

Spis treści: Final Fantasy 16 - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Final Fantasy 16 - Garuda, walka z bossem

Zobacz także