Final Fantasy 16 - Ultima, druga walka z bossem
Finałowy boss.
Ultima to finałowy boss w Final Fantasy 16, z którym musisz stoczyć dwie wymagające walki. Na tej stronie dowiesz się, co robić podczas drugiej walki i jak kontrować ciosy przeciwnika.
UWAGA: walka z Ultimą jest jedną z najtrudniejszych w grze. Radzimy wyposażyć się w pełną kolekcję eliksirów i mikstur, a także przypisać sobie do każdego Eikona po jednej ze zdolności, które zatrzymują/spowalniają czas (to te, które mają największą cenę) i używać ich, gdy tylko się naładują. Szczególnie świetnie sprawdzi się Gigarozbłysk (Bahamut).
Jeśli trafiłeś tu przez przypadek i szukasz poprzegniego starcia przejdź na naszą stronę o pierwszej walce z Ultimą.
Na tej stronie:
Faza I - Ultima
Jednym z podstawowych ataków w tej fazie jest seria energetycznych kul. Nie wystarczy zrobić jednego uniku, bo część z nich wyleci dopiero po chwili, ponownie biorąc cię na cel. Czasami będziesz musiał uskoczyć nawet trzy razy.
Obrona przed Rozbłyskiem jest prosta - po prostu ucieknij z drogi kulom ognia, kiedy zaczną się do ciebie zbliżać.
Po chwili - oraz po przerywniku filmowym - walka przeniesie się na nową arenę. Będzie to kontynuacja walki w zwarciu, a poza tym pojawi się nowy ruch o nazwie Ultima. Nie ma na niego innej rady niż po prostu odsuwać się od bossa i liczyć na to, że obszarowy atak cię nie dosięgnie. Nawet jeśli dostaniesz obrażenia, szybko doskocz do bossa i atakuj, bo będziesz miał okienko na ofensywę.
Ruch Meteor wymaga od ciebie nie tylko uciekania przed bezpośrednim trafieniem Meteora, ale też falami uderzeniowymi, które wywołują. Ciągle się ruszaj i szukaj sobie względnie bezpiecznych kawałków ziemi, a nie będziesz musiał nawet wykonywać uników. Gdy Meteoryt się skończy, szybko doskocz do wroga, bo będziesz miał sporo czasu na atak.
W trakcie Pogromu bądź cierpliwy, żeby nie wykonać uniku zbyt wcześnie. Boss wykona teleporację: zniknie, a potem znowu się pojawi - i właśnie zaraz po tym, kiedy się pojawi, musisz zrobić unik. Czasu jest mało, ale po ewentualnej nieudanej próbie na pewno uda się kolejnym razem.
Faza II - Wyniesiony Ultima
W drugiej fazie walki, kiedy Clive i Ultima przejdą przemianę, zwracaj szczególną uwagę na niebieskie rozbłyski błyskawic. Informują cię one, że boss wykona teraz doskok z dystansu lub mocny atak wręcz. Unik oczywiście wystarczy.
Zwracając uwagę na ten szczegół, łatwo ominiesz co najmniej połowę ataków wymierzonych przez Wyniesionego Ultimę. Pamiętaj też, że masz do dyspozycji całkiem szybko ładujące się zdolności specjalne Rozwidlony Rozbłysk i Ogień Piekielny (R2 + trójkąt lub kwadrat). Nie ma powodu, by nie używać ich zaraz po tym, jak staną się dostępne.
Atak Antystrofa to seria mocnych laserów wymierzonych w bohatera. Pamiętaj, że aby sobie z nimi poradzić masz do dyspozycji nie tylko unik, ale też szybki lot (przytrz. kółko na kontrolerze). Wykorzystuj go też przy innych atakach dystansowych!
Gwiezdny Xyston bardzo łatwo ominąć. Musisz po prostu wykonać unik, kiedy wielki zielony laser będzie blisko. Jeśli chodzi o Aureolę, to po prostu okrążaj Ultimę - najlepiej jak najdalej od niego - korzystając z uników i przyspieszenia, a żaden pierścień cię nie trafi.
W drugiej fazie też pojawia się atak Pogrom i ma podobny przebieg (Ultima znika i pojawia się, potem następuje atak), ale atak przeprowadzany jest nieco później po pojawieniu się. Radzimy się odsuwać i korzystać ze sprawdzonej kombinacji przytrzymanie kółka + uniki.
Po jakimś czasie Ultima uruchomi Odblokowanie Czyśćca, a twoim zadaniem ponownie jest zbicie fioletowego paska, zanim minie czas. Doleć jak najszybciej do bossa i użyj specjalnych zdolności (R2 + trójkąt lub kwadrat), omijając lasery kręcące się dookoła i inne pociski. Czasu masz sporo, więc nie musisz się stresować.
Podczas Wniebowzięcia zalecamy się odsunąć, bo wybuch jest dość groźny i jest w stanie zadać ci duże obrażenia. Z kolei Pulsar tylko wygląda groźnie - boss przywołuje wiele laserów, ale unik musisz zrobić tylko raz na kilka sekund.
Dimachaerus wydaje się dobrą okazją na atak, ale w rzeczywistości musisz powstrzymać się od ofensywy, bo laser cię dosięgnie.
Wykorzystując przerwy między wszystkimi tymi atakami na ofensywę (i aktywując Rozwidlony Rozbłysk zaraz po tym, jak się naładuje) szybko przejdziesz do kolejnej fazy.
Faza III - Ultimalius
Boss dokonał przemiany i ponownie nauczył się nowych ruchów, choć wiele podstawowych ciosów pochodzi jeszcze z pierwszej fazy.
Boskie Objęcie wygląda szczególnie niebezpiecznie, bo najpewniej nie można się uchronić od chwytu Ultimatusa. Kontra jest jednak bardzo prosta - podczas chwytu „spamuj” cały czas przyciskiem uniku, a Clive uwolni się w ostatniej chwili od ciosu. Sam chwyt nie zadaje ci żadnych obrażeń!
W przypadku Kataklizmu dobrze sprawdza się unik do środka okręgu, a nie na zewnątrz. Boss przyzwie cztery pierścienie i jeśli będziesz wykonywał uskoki na zewnątrz, jest większe ryzyko, że dostaniesz cios lub dwa.
Cała reszta ataków Ultimaliusa albo jest ci znana, albo wymaga zwyczajnie robienia uników w odpowiednich momentach. Jeśli trudno ci znaleźć okna na standardowy atak, skup się na obronie, a atakuj głównie za pomocą mocnych zdolności Eikonów, które zatrzymują/spowalniają czas, np. Gigarozbłysku.
Później, gdy przeniesiecie się na ostatnią, ciemną arenę, Ultimalius będzie już tak słaby, że nawet nie będzie odpierał twoich ataków, więc wystarczy wykończyć bossa.
Spis treści: Final Fantasy 16 - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Final Fantasy 16 - Ultima, pierwsza walka z bossem