Final Fantasy 16 - Ultima, pierwsza walka z bossem
Finałowy boss.
Ultima to finałowy boss w Final Fantasy 16, z którym musisz stoczyć dwie wymagające walki. Na tej stronie dowiesz się, co robić podczas pierwszej walki i jak kontrować ciosy przeciwnika.
UWAGA: walka z Ultimą jest jedną z najtrudniejszych w grze. Radzimy wyposażyć się w pełną kolekcję eliksirów i mikstur, a także przypisać sobie do każdego Eikona po jednej ze zdolności, które zatrzymują/spowalniają czas (to te, które mają największą cenę) i używać ich, gdy tylko się naładują. Szczególnie świetnie sprawdzi się Gigarozbłysk (Bahamut).
Na tej stronie:
Faza I
Aby sprawnie walczyć z Ultimą, musisz się nauczyć kontrować jeden z jego ulubionych ataków: Rozbłysk Neutronowy. Najpierw musisz się ustawić pomiędzy laserami i czekać. Następnie lasery się podniosą i przeniosą na boki, a potem z dużą szybkością poszybują w twoją stronę. Kiedy będzie się to działo, musisz podskoczyć (możesz też dodać do skoku unik w powietrzu, by nieco przedłużyć czas, w którym jesteś nad ziemią).
Niestety skok musi być wymierzony naprawdę dobrze, bo masz niewielki margines błędu. Mamy jednak prosty sposób na wyliczenie tego w czasie. Zanim lasery podążą w twoją stronę, następuje: 1. Jasny błysk; 2. Iskry. Licząc w myślach 1, 2 i 3 zgodnie z tymi rozbłyskami, skocz na 3.
Atak Znamię Burzy sprawia po prostu, że na Clive'a nakładane jest elektryczne zaklęcie, które po pewnym czasie wybuchnie, ale trafi cię tylko wtedy, gdy pozostaniesz w miejscu. Musisz się więc po prostu ruszać - przy czym lepsze jest zwykłe chodzenie niż uniki.
Gdy Ultima nie jest tuż przy tobie i wyciąga fioletowy miecz, zaraz wykona doskok. Uniknięcie tego ataku to świetna okazja do kontry, a nawet użycia zdolności Eikonów. Boss będzie powiem przez chwilę dochodził do siebie.
W tej fazie pojawia się jeszcze specjalny atak Grawiga, ale jest on banalny do skontrowania - grawitacyjna kula nawet za tobą nie podąża, więc po prostu się odsuń lub zrób unik.
Faza II
Gdy Ultima wygłosi krótki monolog o pokucie, nauczy się nowej sztuczki - Horyzontu Zdarzeń. Gdy tylko widzisz nazwę tego ataku na ekranie, uciekaj jak najdalej - nie wolno ci dotknąć fioletowego obiektu, który przyzywa Ultima, bo oznacza to niemal natychmiastową śmierć.
Jeśli masz wokół sporo miejsca, to zapewne poradzisz sobie z tym atakiem, ale gorzej, gdy znajdujesz się właśnie w rogu areny. Fioletowy obiekt przyciąga Clive'a tym mocniej, im bliżej się znajduje, więc kluczowe jest, aby mieć za sobą miejsce, by się cofnąć. Horyzont Zdarzeń zawsze pojawia się w parze z Rozbłyskiem Neutronowym, ale powinieneś umieć go już kontrować.
Rykoszet to po prostu niebieski pocisk, który kilka razy odbije się od ścian, za każdym razem celując w ciebie. Teoretycznie powinieneś go ominąć nawet bez uników, jeśli będziesz w ciągłym ruchu - miej jednak palec na R1 na wszelki wypadek.
Faza III
Scena się zmienia, zmienia się też boss. W tej fazie występuje niezwykle potężne combo, na które musisz uważać - Wybawienie. Przeciwnik spada z powietrza na Clive'a i wykonuje aż 7 uderzeń, przy czym przed każdym z nich musisz wykonać unik. Gdy ten ruch się zakończy, masz sporo czasu na atak.
Jeśli chodzi o Wieczną Ciemność, to radzimy po prostu uciekać od laserów na bok, wczuć się w ich rytm i wykonać unik przed ostatnim lub przedostatnim z nich.
Przy Lodowym Pocisku sprawa jest prosta - unikaj po prostu niebezpiecznych punktów na ziemi. Nie atakuj wroga podczas tego ruchu, bo możesz nie zdążyć uskoczyć przed pociskiem.
Ultima dysponuje jeszcze wachlarzem ciosów podstawowych, ale mając za sobą już niemal całą grę, zapewne nauczysz się je wyczuwać i robić uniki.
Gdy wygrasz tę walkę, nie będzie to oznaczało końca finałowego bossa. Musisz jeszcze stoczyć drugą walkę z Ultimą.
Następnie: Final Fantasy 16 - Ultima, druga walka z bossem
Spis treści: Final Fantasy 16 - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Final Fantasy 16 - Behemot, walka z bossem