Final Fantasy 16 - wierzchowiec Chocobo: jak zdobyć
I czy w grze jest koń.
Większość Final Fantasy 16 spędzisz na pieszo, i choć nie ma tu konia, to od pewnego momentu gry możesz zdobyć innego wierzchowca - ptaka Chocobo, na którym Clive będzie jeździł. Na tej stronie powiemy ci, jak to zrobić.
Aby zdobyć Chocobo o imieniu Ambrosia, podejmij się zadania pobocznego Białoskrzydły cud. Miejsce startowe (1) znajduje się w lokacji nazwanej na mapie Zajazdem Marthy.
Gdy porozmawiasz z wędrownym handlarzem Rowanem, ten poprosi cię o uratowanie stada Chocobo przed bandytami. Gdy pokonasz przeciwników, Clive spotka się ze swoją dawną przyjaciółką - Ambrosią, czyli Chocobo o białym upierzeniu. Wierzchowiec od tej pory będzie zawsze do dyspozycji Clive'a. No, prawie zawsze - szczegóły poniżej.
Za każdym razem, gdy Clive będzie w terenie, będzie mógł przyzwać Ambrosię i na niej jeździć, poruszając się tym samym szybciej niż na pieszo. Podpowiedź (2) w prawej dolnej części ekranu mówi ci, że możesz aktualnie przyzwać Chocobo. Wierzchowca nie można przyzwać w miastach.
Sterowanie wierzchowcem widzisz w tym samym miejscu, kiedy dosiadasz Chocobo. Są jednak pewne „ukryte” funkcje, których nie ma na liście:
- Chocobo może atakować - naciśnij kwadrat, by to zrobiła. Atak Chocobo zadaje bardzo małe obrażenia, ale całkiem nieźle zbija pasek siły woli wroga. Radzimy jednak sprawdzić to w formie ciekawostki i nie korzystać z Ambrosii na poważnie w trakcie walki
- Chocobo to ciężkie ptaki, ale nawet z jeźdźcem na grzbiecie potrafią nieco wnieść się w powietrze - przytrzymaj X, żeby Ambrosia poniosła cię na krótko nad ziemią. Efekt będzie lepszy, kiedy zeskoczysz ze wzniesienia!
Następnie: Final Fantasy 16 - Kamień Mistrzostwa, trening, tryb arcade
Spis treści: Final Fantasy 16 - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Final Fantasy 16 - raporty sojusznicze