Skip to main content

Final Fantasy 16 - żółty pasek, wola i oszołomienie

Najważniejszy element systemu walki.

Walka w Final Fantasy 16 opiera się nie tylko na zadawaniu obrażeń, ale też zmniejszaniu tzw. Siły Woli przeciwników, która oznaczona jest przez żółty pasek. Zbicie tego paska do zera wprowadza przeciwnika w stan Oszołomienia, czyniąc go podatnym na ataki.

Pasek woli (1) przeciwników znajduje się pod paskami ich życia - zarówno w przypadku mniejszych wrogów, jak i bossów. Najprostsi do pokonania wrogowie nie mają paska woli, tylko sam pasek życia.

  • Kiedy pasek Woli wroga spadnie do zera, wejdzie ona na chwilę w stan Oszołomienia. Nie może się wtedy bronić i atakować, więc to moment na zadanie jak największych obrażeń. Jeśli przeciwnik wciąż żyje po zakończeniu Oszołomienia, jego pasek Woli znów się zapełni (i znów możesz go skurczyć)
  • Zauważ, że pasek Woli jest podzielony na pół. Gdy zbijesz pasek Woli wroga do połowy, wejdzie on w stan częściowego oszołomienia, a więc przez kilka sekund się zachwieje

WSKAZÓWKA: jeśli po zbiciu paska Woli do połowy użyjesz na większym wrogu Zabójczego Objęcia (Eikon wiatru, kółko na padzie), to Clive go przwróci, przedłużając nieco stan częściowego oszołomienia.

Niektóre ataki w Final Fantasy 16 skupiają się na obrażeniach (2), a inne na zmniejszaniu Woli (3) - a jeszcze inne są zbalansowane. Sprawdzaj ich opisy, aby dowiedzieć się, w czym się specjalizują. Liczba gwiazdek przy ikonie obrażeń lub Oszołomienia wskazuje, jak dany atak sprawdza się w tych zadaniach.

Pasek Woli sprawia, że w Final Fantasy 16 możesz przyjąć różne taktyki, na przykład skoncentrować się w całości na obrażeniach i nie rozwijać postaci pod kątem zbijania paska Woli - lub odwrotnie, skupić się na ograniczaniu Woli, by szybko czynić wrogów podatnymi na ataki. Jest też oczywiście wyjście zbalansowane, a więc trochę tego, a trochę tego.

Następnie: Final Fantasy 16 - zdrowie, leczenie: jak się leczyć

Spis treści: Final Fantasy 16 - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Final Fantasy 16 - szybka podróż i obeliski

Zobacz także