Skip to main content

Final Fantasy 7 Rebirth - system walki Active i Classic: różnice, który wybrać

Dwa tryby starć.

W grze Final Fantasy 7 Rebirth walka może przebiegać na jeden z dwóch sposobów, które wybieramy podczas rozpoczynania naszej przygody. Na tej stronie wyjaśniamy, jaka jest różnica między aktywnym oraz klasycznym systemem walki.

Najprościej rzecz ujmując, aktywny system walki przypomina bardziej współczesne tytuły action-RPG, podczas gdy tryb klasyczny stanowi nawiązanie do starszych odsłon cyklu i stawia większy nacisk na taktyczne używanie przedmiotów i umiejętności.

Podstawowa różnica polega na tym, że w trybie aktywnym mamy pełną kontrolę nad postacią - poruszamy się nią po polu walki oraz wyprowadzamy podstawowe ataki wedle uznania. Kiedy natomiast chcemy użyć umiejętności, tytuł wprowadzany jest w tryb aktywnej pauzy, dzięki której możemy spokojnie przejrzeć posiadanie przedmioty i zdolności i wybrać te, które najlepiej pasują do sytuacji.

W trybie klasycznym natomiast postać kontrolowana jest przez sztuczną inteligencję, a więc porusza i atakuje niezależnie od nas. Do naszych zadań należy jedynie wydawanie rozkazów co do użycia umiejętności, przedmiotów i czarów, podobnie jak ma to miejsce w trybie walki aktywnej. Ten tryb lepiej sprawdzi się dla graczy mniej obeznanych w grach akcji oraz chcących bardziej skupić się na taktycznych aspektach starć.

Osoby, które grały w pierwszą część remake’u Final Fantasy 7, mogą pamiętać, że tam klasyczny tryb walki jednocześnie wymuszał rozgrywkę na najłatwiejszym poziomie trudności. W sequelu sposób, w jaki toczymy starcia oraz trudność gry są od siebie niezależne, tak więc możemy grać w trybie taktycznym nawet na wyższych poziomach trudności.

Następne: Final Fantasy 7 Rebirth - energia, mana, ATB, MP, jak odnowić

Spis treści: Final Fantasy 7 Rebirth - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Final Fantasy 7 Rebirth - pianino: jak grać utwory

Zobacz także