Final Fantasy 7 Remake - Rozdział 13: powrót do Sektoru 7, sterowanie Barretem
Wracamy do baru i szukamy Wedge'a.
Po walce z Reno i Rudem w Final Fantasy VII Remake obserwujecie zakończenie rozdziału. Kolejny zaczyna się, gdy wydobywacie się spod gruzów. Na początku przeciskaj się między fragmentami budynków, aż dotrzesz do Barreta. Zacznie się scenka.
Następnie biegnij prosto. Liniowa, całkiem długa droga, poprowadzi cię do Wall Market. Po drodze obejrzysz kolejną krótką scenkę. Po wejściu do Wall Market od razu kieruj się w prawo (1), by dotrzeć na właściwą ścieżkę do domu Aerith.
Teraz wystarczy tylko podążać cały czas prosto. Pamiętaj, by włączyć sobie minimapę (L2). Trafisz do Sektora 5, a potem musisz dotrzeć do domu Aerith, gdzie byłeś już wcześniej - droga się nie zmieniła. W domu zacznie się dłuższa scenka. Po niej musisz wracać dokładnie tą samą trasą - do tuneli, które przemierzałeś w rozdziale 9 z Aerith.
Skręć w lewo (2), gdy zobaczysz na horyzoncie Wall Market. Przeciśnij się pod gruzami.
Trafisz na podziemną autostradę, którą już znasz. Droga prowadzi dokładnie tak samo, jak wtedy, gdy byłeś tu z Aerith - po drodze musisz tylko pokonać trochę potworów. Idź w lewo i przeciśnij się między gruzami, gdy Cloud powie, że droga jest zablokowana (It's blocked). Podążając dalej traficie na nowy rodzaj wroga - Varghidpolisy. Użyj na jednym z nich zdolności Assess. Są wrażliwe na zimno.
Idźcie dalej tunelem. Traficie na Sweepera i Smoggera, więc pamiętaj o czarach elektrycznych. Po walce idź prosto, zejdź po drabinie, a traficie na terytorium gangów - tu droga też prowadzi prosto i będą atakować was bandyci. Najpierw pozbądź się szczupłych, żeby zostawić potężnego na sam koniec. Idąc dalej po drabinie i dalej tunelem traficie w końcu na zewnątrz, na zniszczony plac zabaw. Tutaj możesz zagadać do handlarza (3), by kupić najlepszą broń Barreta, Big Berthę.
Gdy to zrobisz, podejdź do otworu w zjeżdżalni, by przedostać się do podziemi, a tunelem trafisz do Sektoru 7.
Szukanie Wedge'a, Barret
Gdy wyjdziesz z tunelu, zacznie się scenka. Idź po niej za Barretem, a potem pomóż mu przesunąć kawał ściany, by przejść dalej. Idźcie za kotem Wedge'a, a traficie do kolejnych podziemi (będziesz mógł zejść na dół chwilę po tym, jak zejdzie tam kot, więc poczekaj).
Na dole biegnij korytarzem w kierunku kota i Wedge'a, a w pewnym momencie podłoga się zapadnie. Teraz przejmiesz kontrolę tylko nad Barretem, którym musisz odnaleźć kompanów. Odpocznij na ławce, jeśli chcesz. Wyjątkowym elementem gameplayu jest tu możliwość niszczenia kamieni działkiem - wystarczy, że pojawi się na nich ikona przycisku (4).
Zniszcz blokadę i idź dalej. Pokonaj latające robaki, a niszcząc skrzynki na półkach możesz też odzyskać trochę zdrowia czy many. Dalej w korytarzu trafisz na szczury - też proste do pokonania. Radzimy oczywiście wyposażyć i ulepszyć broń Big Bertha, którą mogłeś kupić chwilę wcześniej. Na samym końcu korytarza jest blokada, a za nią skrzynia z gilami. Zbierz je i cofnij się trochę, by zniszczyć kamienie po prawej stronie.
Gdy przejdziesz dalej, zaatakują cię dwa psy Bloodhound. Są wrażliwe na ogień, ale i niebezpieczne, tym bardziej że Barret nie jest zbyt szybki. Pamiętaj jednak o unikach - i stosowaniu czaru Fire (5). Po walce wejdź po drabinie.
Zanim przejdziesz dalej prosto, możesz zniszczyć ramię dźwigu po lewej, by zdobyć mikstury. Potem ruszaj dalej główną ścieżką. Tu też musisz pokonać paru wrogów, zanim wejdziesz po kolejnej drabinie. Na górze przejdź do większego korytarza i idź w prawo - zniszcz kamienie i pokonaj potwory za blokadą. Zlikwiduj kolejne stwory (umiejętność Maximum Fury jest świetna przeciwko Gorgerom).
Dalej strzel w wiatrak, by go zatrzymać i wejść po drabinie. Potem korytarzem do końća i po schodach na górę. Zobaczysz Tifę, ale droga do niej jest zablokowana przez chmarę owadów. Idź w górę i do końca, by zestrzelić ładunek dźwigu (6).
Teraz możesz zejść niżej i przejść do Tify odblokowanym przejściem. Razem z towarzyszką ruszajcie po schodach, a na górze zniszcz wiatraki, by odlokować wejścia do pomieszczenia - gdzie zniszcz też wejścia do klatek, by zebrać zasoby i materie. Potem ruszaj korytarzem do końca. Wejdź po drabinie i pokonaj Cuttera (celuj czarami w ramiona).
Idź dalej, droga jest liniowa. Pokonaj grupę potworów, wejdź po schodach do pokoju z ławką - skorzystaj z niej i kup też mikstury w automacie. Gdy przejdziesz dalej, zacznie się walka z bossem. Warto wyposażyć obu postaciom Ice Materia.
Następnie: Final Fantasy 7 Remake - Rozdział 13: walka z bossem, Failed Experiment
Spis treści: Final Fantasy 7 Remake - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Final Fantasy 7 Remake - Rozdział 12: walka z bossem, Reno i Rude