Final Fantasy 7 Remake - Rozdział 17: boss, Swordipede i połączenie drużyn
Długi robot i droga do biura dyrektora.
Kiedy przejdziecie do Ward 04 w Final Fantasy VII Remake, zaatakuje was Swordipede. Boss dosyć wymagający, choć nie pod względem skomplikowanej mechaniki, a raczej konieczności stosowania idealnych uników i uciekania przed jego atakami.
Kluczowe jest celowanie w bossa tylko od przodu - tylko w jego głowę (1). Atakowanie w całą resztę ciała, niewżne od typu ataków, będzie nieskuteczne, przynajmniej w tej fazie.
Co jakiś czas musisz też unikać elektrycznej szarży (2). Boss będzie gonił postać, którą sterujesz, więc uciekaj, ale trzymaj się granicy areny, by towarzysz w środku mógł stać spokojnie.
Gdy zadasz bossowi wystarczająco dużo obrażeń, akcja przeniesie się do Tify i Aerith, które też muszą walczyć ze Swordipede. Boss krąży wokół filaru i stosuje te same ataki - plus dodatkowo zamienia się w płaskie ostrze (3). Na szczęście jest na tyle wąski, że łatwo uniknąć jego ataku.
To bitwa, w której na pewno przyda się Time Materia do spowalniania ruchliwego oponenta. Tak jak pisaliśmy wcześniej, kluczowe jest jednak po prostu unikanie w odpowiednich momentach i priorytetyzowanie korzystania z ataków zasięgowych. Boss nie jest wrażliwy na żaden typ obrażeń.
Po pokonaniu bossa ruszajcie do windy, która teraz jest już aktywna. Po wjechaniu niżej przejdźcie do wielkiej rury i przejdźcie nią do końca. Użyj tu dźwigni, by spotkać Clouda i Barreta. Następnie razem wracajcie do windy - dotrzecie nią do głównego centrum terminalu. Stąd podążajcie za fioletowymi śladami (4), aż do drugiej windy. Zabierze was ona do biura prezydenta Shinry.
Następnie: Final Fantasy 7 Remake - Rozdział 17: biuro dyrektora, boss, Jenova Dreamweaver
Spis treści: Final Fantasy 7 Remake - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Final Fantasy 7 Remake - Rozdział 17: Ward 02 i 04, walki testowe, ratowanie Reda