Final Fantasy 7 Remake - Rozdział 6: wyłączanie świateł, platformy i kładki
Z widokiem na Midgar.
Po pokonaniu bossa w 5 rozdziale Final Fantasy VII Remake pora na trochę eksploracji. Po zjechaniu windą na niższy poziom, po scence możesz skorzystać z ławki i automatu z eliksirami i przedmiotami. Potem zejdź po drabinie niżej za towarzyszami i idź dalej za nimi, wąską kładką.
Dalej podejdź do dużych drzwi i spróbuj je przyciskiem po lewej stronie. Po krótkiej scence biegnij za Tifą i Barretem. Dotrzesz do pomieszczenia, gdzie masz wcisnąć guzik. Nic jednak się nie stanie, generator nie zadziała. Musicie wracać z powrtotem i wejść po drabinie na wielką lampę, by ją wyłączyć (1).
Teraz możesz już otworzyć bramę. Kieruj się na pierwszą widoczną platformę, by pokonać potwory, a po walce idź na następną platformę - G-03. Gdy podejdziesz kawałek, bohaterowie zwrócą uwagę na (chwilowo) nieczynne systemy obronne Shinry. Nie musisz tu z nikim walczyć, więc przejdź kładką na platformę G-04. Zanim zejdziesz po schodach zajrzyj na tył platformy, by znaleźć skrzynię. Wracaj na schody i idź w dół.
Idź prosto, w stronę niebieskiej kuli materii (2). Niestety kładka się zapadnie i nie będziesz mógł dotrzeć na drugą stronę - ale będzie można dotrzeć tam później, przed samym końcem rozdziału, co opiszemy w stosownym momencie. Cofnij się więc i idź w lewo i po schodach na wyższy poziom (wcześniej możesz przejść w lewo, by zabić stwory na platformie G-08).
W stronę wiatraków, winda
Po wejściu po schodach stań przy towarzyszach, by obejrzeć scenkę z rozmową. Musicie kierować się w stronę dużych wiatraków widocznych w oddali. Potem ruszaj jedyną ścieżką na platformę G-06. Spotkacie tu nowy rodzaj wrogów, czyli stwory Blugu - wrażliwe na elektryczność i wiatr. Potrafią one uśpić na chwilę bohatera, więc unikaj bliskich kontaktów.
Po walce ruszaj dalej na następną platformę, trzymaj się prawej strony i zejdź schodami niżej. Możesz rozbić trochę pudeł (3) przed wiatrakami, a potem idź za towarzyszami, by powoli - po ich śladach - przejść na drugą stronę wentylatorów.
Kiedy przejdziesz przy wiatrakach i zjedziesz po drabinie, idź kładką do przodu. To sektor H. Idź dalej w prawo, przejdziesz powoli po wąskiej desce, a przed sobą zobaczysz wielką windę towarową, a po prawej stronie ławkę i automat - skorzystaj z nich. Udaj się do windy i spróbuj ją uruchomić, ale okaże się, że nie zadziała. Trzeba wyłączyć jeszcze dwie wielkie lampy.
Przejdź na platformę H-01, a potem skręć w lewo na H-02, gdzie rozstawione są nieaktywne wieżyczki. Wejdź po schodach poziom wyżej i pokonaj potwory. Stąd natomiast możesz wejść bezpośrednio do przełącznika, którym wyłączysz lampę (4).
Aktywuje to wieżyczki na platformie, więc po scence użyj zdolności Barreta, by je zniszczyć. Potem użyj uruchomionej konsoli, by sterować ruchomymi kładkami i stworzyć sobie przejście po lewej stronie (po prawej są tylko zasoby). Na kolejnej platformie znów musisz pokonać wieżyczki, ale też nowych wrogów - Terpsicolty. Są wrażliwe na obrażenia lodowe. Co jakiś czas zaczyanają się też obracać jak ostrza - wtedy uciekaj od nich.
Po walce ruszaj w stronę H-04. Wyłącz kolejną wielką lampę i idź kładką w prawo, a następnie drabiną w dół. Wsiądźcie do platformy towarowej i przedostańcie się na drugą stronę, gdzie trzeba zniszczyć kolejne wieżyczki. Potem idźcie w lewo, a następnie w prawo - gdzie możecie już użyć głównej, dużej windy. Wcześniej możesz jeszcze jednak wrócić po materie (Barret nawet ci o tym przypomni).
Po zjechaniu windą na platformie czeka na ciebie ostatnie starcie z wieżyczkami. Tutaj kluczowe jest wyeliminowanie szybko Launcherów (5), które strzelają rakietami. Musisz odpowiednio wymierzać uniki, by nie dać się trafić, dlatego najlepiej szybko zniszczyć te dwie wieżyczki, a dopiero później pozostałe. Po walce idź drabiną na górę, a potem w stronę ikony celu korytarzem. Zacznie się scenka kończąca rozdział.
Następnie: Final Fantasy 7 Remake - Rozdział 6: jak zdobyć materie
Spis treści: Final Fantasy 7 Remake - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Final Fantasy 7 Remake - Rozdział 5: boss, Crab Warden