Firma OnLive kończy działalność, Sony przejmuje patenty
Koniec grania „w chmurze”.
Firma zajmująca się transmitowaniem rozgrywki z serwerów rozproszonych prosto na urządzenia graczy - OnLive - zakończy wkrótce działalność.
Usługa aktywna jest do 31 kwietnia tego roku. Co więcej, wszystkie gry dostępne są obecnie za darmo dla osób opłacających subskrypcję.
Od dzisiaj OnLive nie będzie już pobierać opłat abonamentowych, a osoby zarejestrowane po 20 marca otrzymają zwrot pieniędzy.
Po wyłączeniu serwerów, firma z siedzibą z Kalifornii wygasi działalność i przestanie istnieć. Około 140 patentów związanych z transmitowaniem rozgrywki „w chmurze” zakupiło Sony. Nie podano szczegółów transakcji.
„Te strategiczne zakupy otwierają wspaniałe możliwości dla naszych graczy i dają nam imponujące portfolio patentów” - komentuje Philip Rosenberg z Sony. „To kolejny dowód na to, że jesteśmy zaangażowani w zmianę tego, w jaki sposób gracz czerpią wrażenia ze świata PlayStation.”
Producent PS4 w lipcu 2012 roku przejął już konkurencyjną platformę Gaikai za 380 mln dolarów, zamieniając ją potem w usługę napędzającą PlayStation Now i Remote Play.
OnLive zapowiedziano podczas konferencji GDC w 2009 roku. W grudniu 2010 r. do sprzedaży trafiło urządzenie OnLive Game System, zaprojektowane do salonu.
W sierpniu 2012 r. doszło do fali zwolnień, a z pracy zrezygnował założyciel Steve Perlman. Działalność była jednak kontynuowana po inwestycji firmy Lauder Partners.
W marcu 2014 roku - po 18 miesiącach milczenia - OnLive powróciło z nowym modelem biznesowym i miesięcznym abonamentem, umożliwiając rozgrywkę na dowolnym kompatybilnym urządzeniu.
Pomysł nie spotkał się jednak z większym zainteresowaniem, pomimo bogatego katalogu, obejmującego w marcu ponad 300 tytułów.