Skip to main content

For Honor - rycerze: Pogromca

Najlepsze ataki i taktyki dla Pogromcy.

Coś dla fanów skutecznej, silnej defensywy i dla graczy cierpliwych. Siłą Pogromcy jest możliwość odparcia większości ataków, choć problematyczne mogą być tutaj szybkie i lekkie ataki ze strony samurajów. Najważniejsze dla strategii oraz odpowiedzi na pytanie jak grać Pogromcą, pozostaje kwestia ataków nękających.

Za ich pomocą możesz skutecznie zdestabilizować rywala, który nawet jeśli nie straci zupełnie równowagi, to zawsze odkryje się na krótką chwilę, dzięki czemu będziesz mógł wówczas wystosować szybki i bardzo skuteczny kontratak. Jeśli jednak wolisz wyczekiwać i być cierpliwym, cały czas trzymaj tę samą postawę, co przeciwnik. W ten sposób możesz zablokować praktycznie każdy bezpośredni atak.

Możliwości ofensywne przez nacisk na defensywę mogą okazać się nieco ograniczone, ale za Pogromcą przemawia fakt, że posiada on śmiertelnie niebezpieczne silne ataki doładowane. Wymagają one czasu, poświęcenia kondycji i odpowiedniego wyczucia, ale skutecznie zadane zabierają mnóstwo energii naszego przeciwnika. Nie polecamy jednak tej strategii przeciwko wrogom szybkim.

Na takich przeciwników polecamy stosować najprostszą serię, czyli wycieńczenie rekruta. Powtarzalne, szybkie lekkie ataki potrafią zdestabilizować nawet najwytrwalszego wroga, o ile ten w międzyczasie nie wyprowadzi w twoją stronę kontrataku. Jeśli jednak jesteś pewny swojej przewagi, taką serię możesz zakończyć oddaniem jednego ataku ciężkiego, wykorzystując tym samym serię ostateczny argument.

Jak przystało na ciężkozbrojnego rycerza, mamy do dyspozycji także kombo dwóch ciężkich ataków o nazwie zabójcze zmiażdżenie. Taka kombinacja trwa dość długo, dlatego polecamy ją tylko w stosunku do przeciwników o podobnej charakterystyce. Szybcy wrogowie na pewno się z niego wywiną.

Pogromca oferuje także szarżę z tarczą i zmiażdżenie przeciwnika, co stanowi doskonały wstęp do każdej potyczki w trybie jeden na jednego. Także w trybie gardy możemy stosować uderzenia tarczą, co przy odrobinie szczęścia może powalić naszego przeciwnika na ziemię, czyniąc nam doskonałą okazję do zaatakowania.


Pogromca: Talenty

Poniżej możesz zapoznać się z talentami dostępnymi dla drugiej postaci z frakcji rycerzy. W danym momencie możesz używać tylko jednego talentu z każdej z czterech wymienionych grup poniżej.

  • Szybkie wskrzeszanie - Pasywne. Szybko wskrzeszasz pokonanych członków drużyny.
  • Pogromca - Pasywne. Szybsze przejmowanie stref, dłuższe wzmocnienie.
  • Stos trupów - Pasywne. Zabijanie żołnierzy zapewnia zdrowie i kondycję.
  • Pancernik - Mocno zwiększasz odporność na ciosy kosztem prędkości ruchu.
  • Tarczownik - Pasywne. Ataki tarczą zadają obrażenia.
  • Światło wiary - Rzucasz granat błyskowy oślepiający wrogów na kilka sekund.
  • Przebicie - Pasywne. Twoje zablokowane ataki zadają obrażenia.
  • Pugno mortis - Wybuchowy pocisk zadający średnie obrażenia obszarowe.
  • Leczenie przy bloku - Pasywne. Blokowanie regeneruje twoje zdrowie.
  • Nieprzerywalność - Twoje działania przez krótki czas nie mogą zostać przerwane.
  • Regeneracja - Pasywne. Regenerujesz zdrowie, gdy nie toczysz walki.
  • Katapulta - Zadający ogromne obrażenia strefowy ostrzał z katapulty.

Pogromca: Zestaw ruchów i ataki

Poniżej możesz zapoznać się z listą ataków Pogromcy oraz dostępnych ruchów innego typu. Najbardziej wartym uwagi wydaje się być atak doładowany oraz postawa pełnego bloku.

Sława - Większą ilość sławy otrzymasz podczas obrony celów, a także pomocy lub uratowaniu innych bohaterów. Dzięki zdobytej sławie będziesz mógł wydać ją na więcej talentów.

Tryb zemsty - Podobnie jak w przypadku poprzednio opisywanego rycerza, tak też w tym przypadku możliwe jest aktywowanie trybu zemsty. Pasek zemsty ładujesz podczas skutecznej obrony. W tym trybie twoje ataki są nieprzerywalne, a stosując rzut możesz obalić przeciwnika i łatwo zastosować wówczas dodatkowy atak.

Ataki doładowane - Wymagają więcej czasu, przez co kluczowe jest tutaj odpowiednie wyczucie momentu i pozycji przeciwnika. Dostępne są dwa poziomy naładowania, drugi jest silniejszy, ale trudniejszy do osiągnięcia i praktycznego zastosowania.

Ograniczenia doładowania - Jako że doładowywanie ataków zużywa kondycję, nawet w przypadku nieumiejętnie zastosowanych, w każdym momencie możesz anulować doładowanie naciskając przypisany do tej funkcji przycisk.

Blok doskonały - Użytkowanie tego rodzaju bloku znajdzie zastosowanie zarówno w odpowiedzi na silne jak i lekkie ataki. Po skutecznym bloku tego rodzaju nieprzyjaciel nie jest w stanie stworzyć serii ataków skierowanych w twoją stronę.

Blok doskonały silnych ataków - Blokowanie silnych ataków, niezależnie od kierunku ich wykonywania, pomaga w zastosowaniu szybkiego kontrataku na lekko wytrąconej z równowagi postaci przeciwnika.

Postawa pełnego bloku - Uniwersalne blokowanie ataków z każdej strony, przydatne podczas ścierania się z kilkoma przeciwnikami. Zużywa kondycję, nie tylko w przypadku skutecznego bloku, ale i podczas jego utrzymywania. Gdy kondycja spadnie do zera stracisz równowagę i upadniesz, czyniąc z siebie bezbronny cel.

Brak zmyłek - Ze względu na jasne nastawienie obronne tej postaci i mniejszą ruchowość, brak tutaj możliwości wykonywania zmyłek.

Atak strefowy - Możliwość przedłużania ataków strefowych, by pozostawiać nieprzyjaciela w bezpiecznym dystasie.


Spis treści: For Honor - poradnik i najlepsze porady

Zobacz też:

- For Honor - rycerze: Strażnik

- For Honor - rycerze: Rozjemczyni

- For Honor - rycerze: Egzekutor


Ruchy dostępne w trybie gardy

  • Silny atak z szarży - przytrzymaj PPM (konsole: RT / R2)
  • Wycieńczenie rekruta (seria ataków) - nieskończone LPM (konsole: RB / R1)
  • Ostateczny argument (seria ataków) - LPM, LPM, PPM (konsole: RB, RB, RT / R1, R1, R2)
  • Zabójcze zmiażdżenie (seria ataków) - PPM, PPM (konsole: RT, RT / R2, R2)
  • Postawa pełnego bloku - C (konsole: wciśnij i przytrzymaj P. analog)
  • Zmiażdżenie tarczą z szarży (poza gardą, nieblokowalność, obalenie) - Shift + ŚPM (konsole: wciśnij i trzymaj L. analog + )
  • Uderzenie tarczą (nieblokowalność, odepchnięcie) - A / W / D + Spacja, ŚPM (konsole: kierunek + A, X / kierunek + X, □)
  • Wariant uderzenia tarczą (nieblokowalność, odepchnięcie) - PPM, ŚPM (konsole: RT, X / R2, □)
  • Riposta tarczą (nieblokowalność, odepchnięcie) - C, ŚPM (konsole: przytrzymaj wciśnięty P. analog, X / □)

Zobacz także