For Honor - rycerze: Rozjemczyni
Jak grać Rozjemczynią wykorzystując najlepsze ataki i strategie.
Postać dla ceniących niebywałą szybkość i krótkie, ale skuteczne na dłuższą metę kontrataki. Rozjemczyni specjalizuje się w zadawaniu szybkich, często wielokrotnych ataków, które powodują tymczasowe krwawienie u przeciwnika, co przekłada się na tracenie przez niego punktów życia.
Słabszą stroną jest niewątpliwie niemożność trzymania cały czas gardy w jednym z kierunków, więc jeśli zależy ci na stałym kontrolowaniu nieprzyjaciela, ta postać nie jest raczej dla ciebie. Na szczęście, garda to nie jedyna metoda obrony Rozjemczyni. Dla osób z dużym refleksem istnieją ruchy polegające na wykonaniu uniku w kierunku nadchodzącego uderzenia. W ten sposób odbijamy go i mamy perfekcyjną okazję do szybkiego ataku powodującego u przeciwnika krwawienia.
Doskakiwanie i odskakiwanie od wroga to klucz do sukcesu w walce jako Rozjemczyni. I choć walka w zwarciu z większymi i odporniejszymi nieprzyjaciółmi jest możliwa, to tylko na krótką chwilę i grając tą postacią musisz być cały czas tego świadomy. Rozpoczynając walkę jeden na jeden warto rozpocząć - jeszcze poza gardą - od wypadu z doskoku po krótkim sprincie.
Szalenie skuteczne, również powodujące krwawienia, są połączenia uników do przodu oraz w boki, połączone z wykorzystaniem ciężkiego ataku. Są to krótkie, ale wyjątkowo dobrze sprawdzające się w boju ciosy. Pamiętaj, że po wystosowaniu takiego ataku również warto jest wykonać odskok w bok lub do tyłu. Silny kontratak przeprowadzony w takiej sytuacji przez cięższego wroga będzie szalenie niebezpieczny.
Opanowanie do perfekcji tej postaci wymaga dużo czasu i wielokrotnych, upartych ćwiczeń i treningów. Postać tego typu cieszy się jednak dużą popularnością na serwerach gry For Honor, gdyż po jej opanowaniu stanowi idealne narzędzie w walce z powolnymi, choć posiadającymi skuteczne ciężkie ciosy, przeciwnikami. Prawdziwie emocjonujące są pojedynki pomiędzy dwoma Rozjemczyniami lub ich odpowiednikami z innych frakcji.
Rozjemczyni: Talenty
Tutaj możesz się zapoznać z talentami dostępnymi dla trzeciej z dostępnych postaci rycerzy. Pamiętaj, że w danym momencie możesz używać tylko jednego talentu z każdej z czterech wymienionych grup.
- Łowca nagród - Pasywne. Zabicie bohatera zapewnia zdrowie i kondycję.
- Niewykrywalność - Pasywne. Nie widzi cię interfejs, radar i wspomaganie celowania.
- Pogromca - Pasywne. Szybsze przejmowanie stref, dłuższe wzmocnienie.
- Światło wiary - Rzucasz granat błyskowy oślepiający wrogów na kilka sekund.
- Gruba skóra - Pasywne. Otrzymujesz mniejsze obrażenia.
- Mściwe ataki - Pasywne. Ataki napełniają wskaźnik zemsty.
- Kusza - Strzelasz zadającym średnie obrażenia bełtem z kuszy.
- Pugno mortis - Wybuchowy pocisk zadający średnie obrażenia obszarowe.
- Ostrze jak brzytwa - Ataki zadają rozłożone w czasie dodatkowe niskie obrażenia.
- Uosobienie strachu - Wrogowie wokół mają słabszą obronę i regenerację kondycji.
- Katapulta - Zadający ogromne obrażenia strefowy ostrzał z katapulty.
- Ten się śmieje… - Pasywne. Ginąc, rzucasz granat zadający spore obrażenia.
Rozjemczyni: Zestaw ruchów i ataki
Poniżej możesz zapoznać się z listą ataków Rozjemczyni oraz dostępnych ruchów innego typu. Najbardziej wartym uwagi wydaje się być odbicie oraz anulowanie sztyletem.
Sława - Po wykonywaniu serii zabójstw oraz zwyciężaniu w trybie pojedynku jeden na jeden będziesz zdobywać więcej sławy, dzięki której zwiększy się poziom doświadczenia i odblokują się kolejne talenty.
Tryb zemsty - Tryb zemsty aktywujesz po napełnieniu odpowiedniego paska. Dzieje się to podczas skutecznych i nieprzerwanych uników oraz obronie przed ciosami zadawanymi przez przeciwnika.
Obrona: odruch - Przez dynamiczną charakterystykę tej postaci, blokowanie poprzez utrzymywanie gardy w konkretnym kierunku jest dostępne tylko przez ograniczony czas. Jeśli zależy ci na dłuższej gardzie, będziesz musiał ponawiać swój ruch.
Odbicie - Choć może się to wydawać ryzykowne, nie tylko garda jest sposobem na obronę przed atakami wroga. W ostatniej chwili, jeśli już zobaczysz kierunek wyprowadzanego ciosu, wykonaj unik w tym samym kierunku. Wykonanie tej sztuczki w odpowiednim czasie spowoduje odbicie ataku, po której możesz wykonać ripostę, czyli zastosować lekki atak.
Anulowanie sztyletem - Kiedy rozpoczniesz silny atak, możesz go anulować poprzez naciśnięcie przycisku odpowiedzialnego za atak lekki. Taka procedura zmyli skutecznie twojego przeciwnika, a ty zadasz mu lekki cios wywołujący krótkotrwałe krwawienie.
Anulowanie pchnięcia - Naciśnięcie ŚPM (konsole: X / □) pomiędzy krótkimi pchnięciami anuluje stosowany trik. Wykorzystaj ten sposób na odsunięcie się od przeciwnika, jeśli spodziewasz się przeprowadzanego kontrataku.
Atak strefowy - Anulowanie ataku strefowego poprzez wciśnięcie E na klawiaturze. W przypadku konsol wystarczy po prostu puścić odpowiedzialne za to przyciski.
Spis treści: For Honor - poradnik i najlepsze porady
Zobacz też:
- For Honor - rycerze: Strażnik
- For Honor - rycerze: Pogromca
- For Honor - rycerze: Egzekutor
Ruchy dostępne w trybie gardy
- Wirujące ostrza (seria ataków) - LPM, LPM, PPM (konsole: RB, RB, RT / R1, R1, R2)
- Ciosy derwisza (seria ataków) - LPM, PPM (konsole: RB, RT / R1, R2)
- Taniec miecza (seria ataków) - PPM, PPM (konsole: RT, RT / R2, R2)
- Wypad z doskoku (poza gardą) - Shift + ŚPM (konsole: wciśnięty L. analog + X / □)
- Głębokie rozpłatanie (krwawienie) - PPM, LPM (konsole: RT, RB / R2, R1)
- Szybkie pchnięcie - W + Spacja, PPM (konsole: ruch do przodu + A, RT / ruch do przodu + X, R2)
- Cios z boku - A lub D + Spacja, PPM (konsole: ruch w bok + A, RT / ruch w bok + X, R2)
- Pchnięcie (krwawienie) - ŚPM, LPM, LPM, LPM (konsole: X, LB, LB, LB / □, L1, L1, L1)
- Riposta (krwawienie) - odbicie, czyli unik w kierunku ataku, a następnie LPM (konsole: odbicie, a następnie LB / L1)