For Honor - rycerze: Strażnik
Najskuteczniejsze strategie i najlepsze ataki Strażnika.
Krótki opis tej postaci wskazuje na elastyczność i prostą strategię. Trudno się z tym nie zgodzić, gdyż to jeden z lepszych wyborów na start przygody w For Honor. Stanowi bardzo dobry balans między ofensywą i defensywą. Jego trzy serie ataków, które opisujemy niżej, są bardzo proste do zapamiętania, a jednocześnie skuteczne, zwłaszcza na szybszych przeciwników.
W pojedynkach jeden na jeden posiada także tak zwane cięcie z doskoku, które aktywujemy po wykonaniu sprintu na przeciwnika i znajdując się tuż przed nim używamy ciężkiego ataku. To dobry sposób na rozpoczęcie pojedynku, często wyprowadzający wroga z równowagi i zmuszający do automatycznego nawiązania walki.
Bardzo dekoncentrujące nieprzyjaciela jest też uderzenie barkiem, które występuje tu w dwóch wariantach. Przeciwnik jest wówczas odepchnięty i pozbawiony możliwości obrony przez krótką chwilę, co stanowi perfekcyjny moment do zastosowania ataku. Odpychanie barkiem to także świetna metoda na wypychanie przeciwnika poza arenę, dzięki czemu zyskujemy automatyczne zwycięstwo w rundzie.
Strażnik na pewno spodoba się tym, którzy lubią stosować ciężkie ataki. Te mają w przypadku tej postaci naprawdę spory zasięg. Z kolei użycie drugiego lekkiego ataku zaraz po pierwszym daje gwarancję trafienia. Postać ta ma dość dużą odporność na ataki różnego typu, dzięki czemu zachowuje względnie dobrą szybkość. To naprawdę dobry kompromis pomiędzy wszystkimi cechami.
Strażnik: Talenty
Poniżej możesz zapoznać się z talentami dostępnymi dla pierwszej postaci rycerzy. Pamiętaj, że w danym momencie możesz używać tylko jednego talentu z każdej z czterech wymienionych grup.
- Stos trupów - Pasywne. Zabijanie żołnierzy zapewnia zdrowie i kondycję.
- Pogromca - Pasywne. Szybsze przejmowanie stref, dłuższe wzmocnienie.
- No dalej - Więcej sławy za zabójstwa, ale więcej otrzymywanych obrażeń.
- Inspiracja - Sojusznicy zadają więcej obrażeń, żołnierze walczą szybciej.
- Światło wiary - Rzucasz granat błyskowy oślepiający wrogów na kilka sekund.
- Gęsta krew - Pasywne. Odporność na standardowe obrażenia od krwawienia.
- Głęboki oddech - Odzyskujesz część zdrowia.
- Pugno mortis - Wybuchowy pocisk zadający średnie obrażenia obszarowe.
- Obalenie - Rzuty sprawiają, że przeciwnicy padają na ziemię.
- Katapulta - Zadający ogromne obrażenia strefowy ostrzał z katapulty.
- Sztandar nieugiętych - Pobliscy sojusznicy nieprzerwanie odzyskują zdrowie.
- Wzrost morale - Ty i sojusznicy przez chwilę zadajecie większe obrażenia.
Strażnik: Zestaw ruchów i ataki
Poniżej możesz zapoznać się z listą ataków Strażnika oraz dostępnych ruchów innego typu. Najbardziej wartym uwagi wydaje się być tryb zemsty oraz miażdżący kontratak.
Sława - podczas walki z większą grupą przeciwników, kontrolowania celów i dokonywania zabójstw będziesz otrzymywał więcej sławy, dzięki której odblokowywać będziesz talenty w rozgrywce.
Tryb zemsty - możesz go aktywować po napełnieniu stosownego paska. Napełnia się on po udanych blokach, a przy wykorzystaniu powoduje zadawanie większych obrażeń i nieprzerywalnych ataków. Dodatkowo możesz zastosować obalenie wrogów poprzez rzuty i parady. Odblokowuje na krótką chwilę automatyczne parowanie ciosów.
Kombinacja słabych ataków - jeżeli twój pierwszy lekki atak dosięgnie wroga, kolejny z serii posłany w któryś z boków ma gwarancję trafienia.
Miażdżący kontratak - lekki atak z góry odpowiada także za szybki i bardzo skuteczny blok. To dobry moment dla przypuszczenia kontrataku, a cios wyprowadzony po wykorzystaniu takiego bloku staje się niemożliwy do zablokowania przez przeciwnika.
Spis treści: For Honor - poradnik i najlepsze porady
Zobacz też:
- For Honor - rycerze: Pogromca
- For Honor - rycerze: Rozjemczyni
- For Honor - rycerze: Egzekutor
Ruchy dostępne w trybie gardy
- Wypad weterana (seria ataków) - LPM, LPM, PPM (konsole: RB, RB, RT / R1, R1, R2)
- Szturm obrońcy (seria ataków) - LPM, PPM (konsole: RB, RT / R1, R2)
- Furia strażnika (seria ataków) - PPM, PPM (konsole: RT, RT / R2, R2)
- Cięcie z doskoku (poza gardą) - sprint + PPM w ostatniej chwili (konsole: wciśnij L. analog + RT / R2 w ostatniej chwili)
- Miażdżący kontratak (doskonały blok) - trzymaj gardę od góry + LPM (konsole: garda od góry + RB / R1)
- Uderzenie barkiem (odepchnięcie, nieblokowalność) - W, A, S, D + spacja i przytrzymaj ŚPM (konsole: ruch + A / X i przytrzymaj X / □)
- Wariant uderzenia barkiem (odepchnięcie, nieblokowalność) - LPM, ŚPM, LPM (konsole: RB, X, RB / R1, □, R1)