For Honor - samuraje: Shugoki
Najlepsze ataki i taktyki dla drugiej klasy postaci samurajów.
Kolejny z opisywanych samurajów, Shugoki, to prawdopodobnie postać o najsilniejszych atakach dostępnych w całej grze For Honor. Trudno zresztą się dziwić, wystarczy spojrzeć, jak rosłym wojownikiem, kolosem, jest opisywany bohater. Zwłaszcza nowi gracze, gdy natykają się na Shugokiego, mają przed nim respekt.
I powinni mieć, zwłaszcza, gdy tak się niefortunnie stało, że naprzeciw niego staje tak zwana postać zrównoważona. Sposobem na Shugokiego jest wybór postaci odpowiadającej jego klasie lub bardzo szybkiej, bazującej na zadawaniu szybkich i lekkich ataków. Może też pomóc nadzieja, że żaden z ciosów tego rosłego Azjaty nie dosięgnie nas.
Olbrzymią zaletą postaci Shugoki jest absorbowanie zasadniczej ilości ciosów. Trzymanie gardy nie jest więc tutaj już tak istotne, jak w przypadku innych bohaterów. Oszczędzamy w ten sposób czas, który wymagany jest na przeprowadzenie naprawdę potężnych, ale i zajmujących dużo czasu, ciosów.
Czas wydłuża się jeszcze bardziej, gdy zdecydujemy się na wykorzystanie potężnego, doładowanego ciosu, który aktywujemy poprzez dłuższe przytrzymanie przycisku odpowiedzialnego za ciężki atak. Jeśli uda ci się naładować go w pełni, a przeciwnik znajduje się w zasięgu twojej broni, masz pewność trafienia, gdyż promień ataku obejmuje 360 stopni. Wykonanie go jest jednak szalenie trudne, zwłaszcza podczas starcia z szybką postacią.
Znakomite jest także używanie obalenia podczas sprintu. Taki bieg powinieneś po prostu zakończyć naciśnięciem przycisku odpowiedzialnego za unik. Obali to każdego wroga, choć nie ogłuszy go. Będziesz miał jednak wystarczająco dużo czasu, aby to wykorzystać i zaatakować. To także doskonała metoda na wypychaniu przeciwnika w przepaść, co na pewno przyda się na niektórych arenach do walk jeden na jednego.
W trakcie trzymania gardy i po odskoku do tyłu warto pamiętać o wciśnięciu przycisku odpowiadającego za przełamanie gardy. Odpowiednie wyczucie czasu pozwoli złapać przeciwnika, czyniąc go bezbronnym, a ty dzięki temu odzyskasz część swojego zdrowia. Nie są to ogromne ilości, ale często potrafią zmienić obraz całego starcia. Warto więc szybko przećwiczyć ten ruch.
Z racji na olbrzymią masę tego wojownika, dobrze jest też pamiętać o możliwości odepchnięcia przeciwnika lub ogłuszenia go za pomocą uderzenia głową. To ruchy, o których warto pamiętać głównie podczas walki w zwarciu.
Shugoki: Talenty
Poniżej możesz zapoznać się z talentami dostępnymi dla drugiego bohatera samurajów. Pamiętaj, że w danym momencie możesz używać tylko jednego talentu z każdej z czterech wymienionych grup.
- Szybkie wskrzeszanie - Pasywne. Szybko wskrzeszasz pokonanych członków drużyny.
- Żelazne płuca - Pasywne. Możesz biec sprintem, nawet gdy nie masz kondycji.
- Dalszy rzut - Pasywne. Rzucasz przeciwnikami na większą odległość.
- Jak skała - Pasywne. Parady i rzuty nie wytrącają cię z równowagi.
- Granat dymny - Rzucasz na ziemię granat dymny, który likwiduje namierzenie.
- Pancernik - Mocno zwiększasz odporność na ciosy kosztem prędkości ruchu.
- Przebicie - Pasywne. Twoje zablokowane ataki zadają obrażenia.
- Długi łuk - Strzelasz z długiego łuku, zadając średnie obrażenia.
- Nie do zabicia - Pasywne. Utrata zdrowia zwiększa twoją redukcję obrażeń.
- Druzgoczący cios - Silne ataki sprawiają, że przeciwnicy padają na ziemię.
- Deszcz strzał - Zadający średnie obrażenia strefowy atak powietrzny.
- Regeneracja - Pasywne. Regenerujesz zdrowie, gdy nie toczysz walki.
Shugoki: Zestaw ruchów i ataki
Poniżej możesz zapoznać się z listą ataków Shugokiego oraz dostępnych ruchów innego typu. Najbardziej wartym uwagi wydaje się być objęcie demona i szarża oni.
Sława - Najwięcej sławy zdobędziesz poprzez obronę zdobytych celów, a także pomoc kolegom w wychodzeniu z trudnych sytuacji, także poprzez wskrzeszanie ich na polu bitwy.
Tryb zemsty - W przypadku Shugokiego ładuje się dość sprawnie, a to dzięki absorbowaniu wielu ataków. Aktywowanie trybu zemsty w jego przypadku sprawi, że zadawane mu ciosy będą parowane automatycznie, a wszystkie ataki są nieprzerywalne przez nieprzyjaciela.
Pasywna postawa nieprzerywalności - Dzięki temu ruchowi jego serie ataków jest ciężko przerwać, ale jako że nie należą do zbyt skomplikowanych i trudnych, każdy cios zadany w jego stronę lub przełamanie gardy kończy taki efekt.
Odzyskiwanie postawy nieprzerywalności - Po kilku sekundach ten efekt zostaje odnowiony. Musisz mieć jednak do tego niezużyty pasek kondycji, a także nie blokować w danym momencie lub nie otrzymywać obrażeń. Jest to trudne, zważywszy na to, że Shugoki jest bardzo wolny.
Ulepszone słabe ataki - Postać Shugokiego to nie tylko ciężkie i śmiercionośne ataki. Równie silne potrafią być serie lekkich ataków, które są bardzo trudne do przerwania dla przeciwnika ścierającego się z nami.
Objęcie demona - Odzyskujesz zdrowie po udanym wykonaniu tej sztuczki, ale tracisz, jeśli ci się nie uda. Jest to zatem ryzykowne, ale często, podczas przegrywania, to jedyna metoda, aby się uratować.
Anulowanie silnego ataku - Anulowanie rozpoczętego silnego uderzenia to początkowa faza opisywanego wyżej objęcia demona.
Szarża oni - Możliwe jest anulowanie szarży poprzez wciśnięcie klawisza E lub wciśnięcia prawego analoga na padzie.
Atak strefowy - W przypadku Shugokiego trwa bardzo długo, dlatego w każdym momencie masz możliwość anulowania jego przebiegu.
Spis treści: For Honor - poradnik i najlepsze porady
Zobacz też:
- For Honor - samuraje: Kensei
- For Honor - samuraje: Orochi
- For Honor - samuraje: Nobushi
Ruchy dostępne w trybie gardy
- Silny atak z szarży (nieblokowalność) - przytrzymaj PPM (konsole: przytrzymaj RT / R2)
- Uderzenie i zgruchotanie (seria ataków) - LPM, PPM (konsole: RB, RT / R1, R2)
- Miażdżyciel kości (seria ataków) - PPM, PPM (konsole: RT, RT / R2, R2)
- Zgubny grom (poza gardą) - Shift + PPM (konsole: trzymaj wciśnięty L. analog + RT / R2)
- Szarża oni (poza gardą, nieblokowalność, obalenie) - Shift + Spacja (konsole: trzymaj wciśnięty L. analog + A / X)
- Objęcie demona (nieblokowalność, obalenie) - S + ŚPM (konsole: ruch do tyłu + X / □)
- Demoniczna kula (odepchnięcie) - ŚPM + PPM (konsole: X / □ + RT / R2)
- Cios głową (ogłuszenie) - LPM lub PPM, ŚPM (konsole: RB lub RT, X / R1 lub R2, □)