Forgotten City - The Gilding: podmiana łuku, powrót do miasta
Zdobycie złotego łuku.
Na tej stronie został opisany trop The Gilding w grze Forgotten City. Do uruchomienia tego zadania musimy zdobyć łuk. W tym celu wymagane jest ukończenie tropów Intruder oraz Straight as an arrow.
Po ukończeniu powyższych tropów podchodzimy do Desiusa. Automatycznie uruchomi się rozmowa, w której handlarz zaoferuje nam misję. Wyrażenie zgody uruchomi zadanie.
Na tej stronie:
- Wejdź do świątyni Diany - Enter the Shrine of Diana
- Zgaś koksowniki - Extinguish the braziers
- Podmień fałszywy złoty łuk na prawdziwy - Swap out the fake golden bow for the real one
- Wróć do Desiusa - Return to Desius
- Ucieknij ze świątyni - Escape the temple
- Znajdź drogę powrotu do miasta - Find a way to return to the city
- Wejdź na wyższe piętro pałacu - Reach the upper floor of the palace
- Dotrzyj na front pałacu - Reach the front of the palace
Wejdź do świątyni Diany - Enter the Shrine of Diana
Po zakończeniu rozmowy kierujemy się do świątyni Diany (1). Ta znajduje się nieopodal wejścia na tym samym rynku gdzie rozmawialiśmy z Desiusem.
Po wejściu do środka przejdziemy do następnego zadania.
Zgaś koksowniki - Extinguish the braziers
Po otwarciu drzwi naszym oczom ukażą się dwa paleniska (2). Naszym zadaniem będzie ugaszenie ognia.
W tym celu podchodzimy do i przyciskiem interakcji gasimy zarówno jeden jak i drugi koksownik. Dzięki temu zrealizujemy zadanie.
Podmień fałszywy złoty łuk na prawdziwy - Swap out the fake golden bow for the real one
Po ugaszeniu palenisk patrzymy w górę stojącego między nimi posągu. Zobaczymy tam będący celem naszej misji łuk (3). Przyciskiem, którym wcześniej gasiliśmy ogień dokonujemy podmiany.
Po wykonaniu tej czynności wejdziemy w posiadanie złotego łuku.
Wróć do Desiusa - Return to Desius
Po zdobyciu artefaktu próbujemy wydostać się ze świątyni. Okaże się, że zostaliśmy oszukani przez handlarza. Niezależnie od sposobu prowadzenia rozmowy odmówimy oddania łuku i pozostaniemy zamknięci w pomieszczeniu razem z gniazdem szerszeni.
Ucieknij ze świątyni - Escape the temple
W celu wydostania się ze świątyni będziemy musieli zniszczyć posadzkę. Do realizacji tego celu przyda nam się wiszące nad nami gniazdo (4) i zdobyty przez nas łuk.
Artefakt pozwala na zamianę przedmiotów w złoto. Wykorzystujemy to strzelając w siedlisko szerszeni. Gniazdo spadnie na ziemie, a przez zwiększoną masę zrobi sporych rozmiarów dziurę w podłodze (5).
Wskakujemy w powstały otwór i tym samym realizujemy kolejny punkt misji.
Znajdź drogę powrotu do miasta - Find a way to return to the city
Jest to ostatnie zadanie i zarazem najdłuższe. Będziemy musieli przeprawić się przez podziemia i ruiny pałacu szukając drogi powrotu do miasta. Naszym głównym sojusznikiem będzie zdobyty wcześniej złoty łuk.
Na drodze spotkamy wiele skrzyń (6) zawierających pieniądze i strzały. Przeszukanie ich nie spowoduje uruchomienia Złotej Reguły, więc możemy bezproblemowo uzupełniać amunicję.
Przemierzając podziemia trafimy na zbiornik wodny z unoszącą się na powierzchni roślinnością (7). W celu dostania się na drugi brzeg musimy strzelić w porosty z łuku.
Dzięki temu zamienią się w złoto, a my będziemy mogli bez problemu przejść dalej.
Po przekroczeniu zbiornika, nim wznowimy dalszą przeprawę, podnieśmy pierwszy z trzech dzienników (8). Treść w nim zawarta będzie nam odczytywana po zakończeniu interakcji z przedmiotem, więc możemy wrócić do poszukiwania wyjścia.
Następna w kolejności czeka nas mozolna wspinaczka. Przez większość czasu będziemy skakać i wdrapywać się na skały.
Od czasu do czasu natrafimy na wiszące w powietrzu lub na ścianie pnącza (9). Przed wejściem lub wspinaczką musimy za pomocą łuku zamienić je w złoto.
Po dotarciu na samą górę znajdziemy się w pałacu. W tym miejscu zakończony zostanie trop Behind closed doors.
Od tego miejsca konieczne jest korzystanie z każdej napotkanej skrzyni i wazonu ze strzałami. Amunicja będzie niezbędna nie tylko z uwagi na eksploracje, ale też przeciwników w formie ruszających się posągów (10).
Wrogów pokonać możemy na trzy sposoby:
- Atakując bezpośrednio za pomocą złotego łuku
- Zamieniając w złoto roślinność w zbiorniku wodnym, w którym się znajdują
- Kopiąc przemienionego przeciwnika w stronę pozostałych
Posągi atakują nas z reguły grupami, więc te wskazówki pozwolą ocalić bohaterowi życie. Dodatkowo, z użyciem przycisku interakcji możemy kopać pobliskich przeciwników zyskując tym sposobem dodatkową przestrzeń.
Droga w pałacu jest mocno liniowa. Przemierzamy korytarze pokonując wrogów i zbierając amunicję, aż wyjdziemy na zewnątrz.
Wejdź na wyższe piętro pałacu - Reach the upper floor of the palace
W ogrodzie spotkamy Naevię niezadowoloną z naszej obecności. Nim przejdziemy dalej warto pozbyć się wrogów przemieniając z użyciem łuku roślinność w sadzawkach (11).
Po pokonaniu przeciwników kierujemy się w stronę otworu w posadzce (12).
Schodzimy na dół, gdzie trafimy na kolejną grupę posągów. Przemieniając w złoto algi lub atakując bezpośrednio pozbywamy się zagrożenia.
Po pokonaniu wrogów wykorzystując roślinność wspinamy się na górę, aż po chwili wrócimy do sal pałacowych. Stamtąd wychodzimy do kolejnego ogrodu.
Robimy użytek ze znajdującej się pośrodku sadzawki eliminując masowo wrogów. Następnie wchodzimy do budynku obok (13).
W środku zwracamy uwagę na stojący naprzeciwko stolik (14). Znajdujemy tam klucz do pałacu oraz drugi dziennik Naevii.
Po zebraniu przedmiotów kierujemy się do drzwi po lewej, otwieramy je i przechodzimy po schodach na górę.
Dotrzyj na front pałacu - Reach the front of the palace
Czeka nas teraz korytarzowa wędrówka przez pomieszczenia pałacu i walka z okolicznymi przeciwnikami. Niektórych potyczek można uniknąć przemieniając w złoto zasłony (15).
Na swojej drodze trafimy między innymi na przestrzeń wypełnioną jedynie roślinami (16). Przejść możemy ostrożnie stąpając i używając łuku na wszystkich porostach jakie będziemy mieć na swojej drodze.
Gdy skończymy wspinaczkę i staniemy na pewnym gruncie pozostanie nam już dalsze przemierzanie korytarzy oraz likwidowanie przeciwników z użyciem wcześniej opisanych porad. Tym sposobem dotrzemy do wyjścia na balkony.
Nim jednak opuścimy pomieszczenie zbierzmy ostatni z dzienników Naevii (17).
Po podniesieniu przedmiotu wychodzimy na balkon. Pozostaje nam dalsza liniowa wędrówka w kierunku znacznika. Nie zapominajmy o czyhających na każdym rogu posągach.
Po dotarciu na miejsce zastaniemy makabryczny widok przeżywającego męki posągu. Spotkamy tez Naevię obwiniającą nas o porażkę jej eksperymentu. Wybierając odpowiednie kwestie dialogowe (18) możemy uniknąć rozlewu krwi.
Mając na celu pokojowe rozwiązanie unikamy wszystkich opcji uwzględniających wyciągnięcie łuku. Następnie wybieramy kolejno kwestie:
- Wait! I can undo all this, if you tell me the treatment for rheumatism.
- I can cover her in gold again.
Następnie zamieniamy posąg w złoto (19) i rozmawiamy kolejny raz z Naevią. W ten sposób również postępy w tropie A thorn in the paw.
Po rozmowie wychodzimy na czoło pałacu i korzystamy z wiszącej tam liny (20).
Po zjechaniu na dół misja zakończy się.
Następnie: Forgotten City - Behind closed doors: droga do pałacu
Spis treści: Forgotten City - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Forgotten City - Secret Admirer: zdobycie kwiatów, rozmowa z Equitią