Forspoken - poradnik i najlepsze porady
Mechanika, czary i najważniejsze wskazówki.
Witajcie! Przed wami poradnik do Forspoken. Utrzymany w klimatach fantasy tytuł łączy elementy gatunków action-RPG oraz strzelanki. Wcielamy się w postać Frey Holland, która jako porzucone dziecko wychowywała się na ulicach Nowego Jorku. Pewnego dnia znajduje w opuszczonym lombardzie magiczną bransoletę, która przenosi ją do magicznego świata Athia.
Władając teraz potężną magią, Frey poszukuje sposobu na powrót do domu. Aby uciec, bohaterka musi pokonać cztery Tanty - potężne czarodziejki, które dawniej chroniły krainę przed złem, ale pogrążone w szaleństwie sprowadziły na nią kataklizm.
Życzymy miłej lektury i dobrej zabawy w poznawaniu tajemnic świata Forspoken!
Spis treści poradnika - skocz do sekcji:
Mechanika
W tej sekcji znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, dotyczące mechanik w grze.
- Forspoken - Cuff, wyłączenie dialogów opaski
- Forspoken - magiczny parkour i zmiana trybów
- Forspoken - gear, nails: ulepszanie postaci
- Forspoken - tworzenie i ulepszanie przedmiotów, dodawanie efektów
- Forspoken - ulepszanie zaklęć, wyzwania
Świat gry
Poniżej opisujemy najważniejsze elementy świata gry, na które natkniecie się podczas przemierzania świata Athia
- Forspoken - Locked Labirynth: podziemia, do czego służą
- Forspoken - Pilgrim’s Refuges, ogniska: gdzie odpoczywać
- Forspoken - detours, events: czy trzeba wykonywać zadania poboczne
- Forspoken - odblokowanie nowych czarów
- Forspoken - Poppets, figurki od kota: do czego służą
Interfejs i wskazówki
Poniżej znajdziecie opis wszystkich elementów interfejsu, jakie widoczne są na ekranie podczas zabawy w Forspoken.
- Liczba posiadanych apteczek
- Pasek kondycji
- Pasek zdrowia
- Aktualnie wybrany czar główny
- Aktualnie wybrany czar dodatkowy
- Aktualnie wybrany czar specjalny
- Naładowanie czaru specjalnego - trójkąt się wypełnia
- Wskaźnik celu i odległość
- Pasek zdrowia wroga
- Wskaźnik podatności/odporności wroga na dany czar
- Pasek combo
Wskazówki na start
- W grze nie musicie walczyć z żadnym przeciwnikiem, o ile nie wymaga tego cel zadania. Wystarczy po prostu zignorować wroga i ruszyć przed siebie. Stracicie jednak wówczas okazję do zdobycia punktów doświadczenia.
- Dostępne zadania poboczne (detours) zmieniają się w każdym rozdziale. Nie zapomnijcie o wykonaniu dostępnych aktywności przed kontynuacją wątku głównego.
- Regularnie zatrzymujcie się w schroniskach (refuges). Nie tylko odnowicie zdrowie bez zużywania lekarstw, ale też przyjmiecie nowe wyzwania ulepszające czary i odkryjecie kolejne lokacje dzięki mapom na piedestale.
- Zabawę można kontynuować po przejściu wątku fabularnego. Możecie dokończyć pominięte aktywności, ale też dostaniecie dostęp do całkowicie nowych zadań.
- Przeciwnicy są odporni lub wrażliwi na określone rodzaje magii. Często zmieniajcie używane czary, aby zadać przeciwnikom najwyższe możliwe obrażenia.
- W każdym rozdziale zajrzyjcie do tawerny w mieście Cipal i zagrajcie w kości. Wylosowany symbol zapewni stały bonus do statystyk.
- Podczas walki i wędrówek zdobędziecie sporo surowców. Należy pamiętać o regularnym powracaniu do stołu rzemieślniczego i ulepszaniu ekwipunku
- W segmentach zakładających badanie danego pomieszczenia, zawsze wejdźcie w interakcję ze wszystkimi dostępnymi przedmiotami. Obejrzenie wszystkiego zapewnia dodatkowe punkty doświadczenia.