Fortnite już jutro dostanie obsługę ray tracingu
Oraz funkcji DLSS.
- Ray tracing pojawi się 17 września w Fortnite
- Możliwości techniki pokaże specjalna mapa
Epic Games i Nvidia poinformowały, że już jutro - 17 września - ukaże się aktualizacja, która do Fortnite na PC wprowadzi obsługę ray tracingu. Do działania rozwiązania wymagane jest posiadanie karty z serii GeForce RTX.
W popularnym battle royale pojawi się szereg funkcji graficznych opartych na technice śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Twórcy obiecują realistyczne odbicia na wodzie i innych powierzchniach oraz udoskonalone cienie, globalne oświetlenie i okluzję otoczenia.
Wieloosobowa strzelanka otrzyma także obsługę DLSS - przygotowanego przez Nvidię systemu, który wykorzystując sztuczną inteligencję i rdzenie Tensor zwiększa wydajność w grach. To pozwoli zaś toczyć zmagania w wyższych rozdzielczościach obrazu.
Aktualizacja doda też specjalną mapę do testowania możliwości ray tracingu i wspomnianego DLSS. W lokacji RTX Treasure Run - dostępnej w trybie kreatywnym - maksymalnie czterech graczy trafia do muzeum, w którym muszą zebrać różne przedmioty.
Planszę podzielono na różne sekcje, prezentujące działanie techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. W planach sala lustrzana, średniowieczny zamek, dżungla, dużych rozmiarów posąg i pomniejszone laboratorium.