Fortnite niczym Roblox. Gra dostanie integrację z edytorem Unreal Engine
Tryb Kreatywny 2.0 już w przyszłym tygodniu.
Firma Epic Games potwierdziła, że już w przyszłym tygodniu zadebiutuje Tryb Kreatywny 2.0, a więc ulepszona wersja edytora Fortnite, operująca na silniku Unreal Engine 5. Na razie jednak tylko w wersji beta.
Jak poinformowano w oficjalnym komunikacie, Unreal Editor dla Fortnite (w skrócie UEFN) zostanie udostępniony 22 marca w sklepie Epic Games Store. W porównaniu do pierwszej wersji Trybu Kreatywnego, ulepszony edytor pozwoli na projektowanie własnych gier przy użyciu silnika Unreal Engine oraz języka programowania Verse.
Do użytku graczy udostępniony zostanie szeroki wachlarz narzędzi, w tym funkcja modelowania i importu niestandardowych zasobów, różnorakie materiały, efekty dźwiękowe, edytor Sequencer, umożliwiający projektowanie cutscenek w czasie rzeczywistym, oraz system Control Rig do tworzenia animacji.
Zgodnie z obietnicami Tima Sweeneya - prezesa Epic Games - zaprojektowane elementy będzie można opublikować bez nawiązywania żadnych umów. Wedle założeń twórców, UEFN ma być prostym narzędziem, dzięki któremu kreatywni gracze zarobią na opublikowanych treściach.
Edytor będzie z czasem rozwijany o kolejne funkcje. Nie podano jednak terminu premiery pełnej wersji. Co istotne, Tryb Kreatywny 2.0 nie zastąpi oryginalnego narzędzia. Gracze wciąż będą mogli wspólnie tworzyć nowe mapy bezpośrednio z poziomu gry.
Na koniec warto wspomnieć, że Fortnite nie obsługuje już oficjalnie systemów Windows 7 i 8. Znaczny wzrost wymagań technicznych gry sprawił, że do rozgrywki wymagany jest aktualnie Windows 10 lub 11.
„Od Sezonu 2 Rozdziału 4 Fortnite: Battle Royale gracze będą musieli używać systemu Windows 10 lub nowszego, by dalej grać w Fortnite natywnie na PC z oficjalnym wsparciem. Systemy Windows 7 i 8 oficjalnie przestały być obsługiwane w Fortnite” - napisano w komunikacie.