Forza Horizon 4 - ustawienia poziomu trudności
Dostosuj parametry asyst i zachowanie przeciwników do swoich umiejętności.
W grze Forza Horizon 4 przed każdym wyścigiem masz możliwość dostosowania poziomu trudności do własnych potrzeb. W zakładce „Konfiguracja wyścigu” możesz nie tylko określić jak inne drivatary będą zachowywać się na torze, ale również włączyć lub wyłączyć AI pomagającą lepiej kierować pojazdem.
Każde zwiększenie poziomu trudności gwarantuje większą liczbę kredytów (KR) zdobytą po zakończeniu wyścigu. Opcji jest naprawdę sporo, dlatego nie bój się kombinować i testować różnych wariantów. Jeśli przekraczając linię mety nie będziesz zadowolony z osiągniętego rezultatu, zmniejsz poziom trudności przed powtórzeniem wyścigu.
Opcje poziomu trudności są podzielone na dziesięć części. Każdą z nich możesz dowolnie modyfikować. Jeżeli nie masz ochoty na zmienianie poszczególnych parametrów asyst, możesz skorzystać z ustawień ogólnych - wówczas system sam dostosuje parametry dla ciebie.
Poziom trudności (1) to ogólny wskaźnik określający sposób jazdy przeciwników, ich efektywność pokonywania zakrętów oraz agresję na torze. Do wyboru jest osiem poziomów:
- nowicjusz;
- niedoświadczony (+5% KR);
- przeciętny (+10% KR) - ustawienie domyślne;
- ponadprzeciętny (+15% KR);
- wybitny (+20% KR);
- ekspert (+25% KR);
- pro (+30% KR);
- niezwyciężony (+40% KR).
Poziom trudności asyst (2) pozwala ustawić wszystkie niżej wymienione parametry za jednym razem. Do wyboru sześć poziomów:
- łatwy;
- średni (+20% KR) - ustawienie domyślne;
- trudny (+35% KR);
- pro (+40% KR);
- szaleństwo (+75% KR).
- niestandardowe
W zakładce Hamowanie (3) decydujemy o włączeniu lub wyłączeniu wspomagania:
- Z asystą - hamowanie na drodze jest bardzo skuteczne i nie wymaga od gracza dużej uwagi.
- ABS włączony - opcja domyślna - koła pojazdu nie zablokują się podczas hamowania (+5% KR).
- ABS wyłączony - opcja polecana dla doświadczonych graczy. Hamowanie z wyłączonym ABS-em wymaga większej umiejętności kontroli nad pojazdem (+10% KR).
Sterowanie (4) umożliwia sprecyzowanie, jak dużą kontrolę nad pojazdem będzie miał gracz:
- Z asystą SI - kierowanie pojazdem jest dużo łatwiejsze dzięki pomocy sztucznej inteligencji.
- Normalne - opcja domyślna - SI pomaga nieznacznie, zaś efekty praw fizyki są złagodzone (+10% KR).
- Symulacja - SI nie pomaga w żaden sposób i musisz polegać wyłącznie na własnych umiejętnościach (+15% KR).
Kontrola trakcji (5) określa, czy system pomoże zmniejszyć szansę na utratę kontroli nad pojazdem:
- Włączona - opcja domyślna.
- Wyłączona (+10% KR).
Po włączeniu Kontroli stabilności (6), system automatycznie uruchamia hamowanie kół podczas pokonywania zakrętów, jeśli wykryje nadsterowność. Pozwala to zmniejszyć ryzyko poślizgów:
- Włączona - opcja domyślna.
- Wyłączona (+10% KR).
Zmiana biegów (7) pozwala ustalić, czy gracz samodzielnie będzie zmieniał biegi w trakcie jazdy, czy system będzie to robił za niego:
- Auto - opcja domyślna - system sam zmienia biegi podczas jazdy.
- Manualna - gracz samodzielnie zmienia biegi podczas jazdy. Wymaga to dużej wprawy, ale opanowanie tej umiejętności pozwala na dużo efektywniejszą jazdę (+5% KR).
- Manualna ze sprzęgłem - gracz musi dodatkowo wciskać sprzęgło podczas zmiany biegów (+10% KR).
W sekcji Tor jazdy (8) decydujesz, czy gra ma wyświetlać wizualne podpowiedzi ułatwiające jazdę:
- Pełny - opcja domyślna - na drodze wyświetlane są strzałki wskazujące optymalny tor jazdy, zaś ich kolor informuje, w którym miejscu rozpocząć hamowanie, jeśli prędkość pojazdu jest za duża do efektywnego pokonania zakrętu.
- Tylko hamowanie - strzałki umieszczone są tylko w miejscach, w których powinniśmy zahamować pojazdem (+5% KR).
- Wyłączone - brak strzałek informacyjnych (+10% KR).
W Uszkodzeniach i zużyciu opon (9) określisz, czy mają się one niszczyć w czasie wyścigu:
- Brak - opony nie zużywają się podczas jazdy.
- Kosmetyczne - opcja domyślna - opony mogą zużyć się podczas jazdy.
- Symulacja - opony i silnik mogą ulec uszkodzeniu utrudniając kontrolę nad pojazdem oraz zmniejszając jego osiągi (+10% KR).
Przewiń (10) - podczas wyścigu, za pomocą przycisku Y, możesz przewinąć do tyłu dany fragment trasy, jeśli uznasz, że pokonałeś go niedostatecznie dobrze:
- Włączone - opcja domyślna.
- Wyłączone (+15% KR).
- Spis treści: Forza Horizon 4 - poradnik i najlepsze wskazówki