Forza Horizon 5 - drift: tuning, ustawienia, instrukcja
Jak driftować, jaki samochód wybrać.
Witaj na stronie, na której dowiesz się, jak driftować w Forza Horizon 5. Poznasz tu szczegóły ustawień i tuningu oraz prostą technikę na wprowadzenie samochodu w kontrolowany poślizg.
Na tej stronie:
Jak driftować i jaki samochód wybrać
Zaczynamy od techniki driftu, abyś szybko mógł się dowiedzieć, jak to robić, ale zaznaczamy, że powinieneś zapoznać się też z pozostałymi sekcjami.
- Podjedź do zakrętu z dość dużą prędkością
- Jeszcze przed zakrętem przytrzymaj hamulec ręczny (przycisk A na padzie) i wychyl lewy analog zgodnie z kierunkiem zakrętu
- Gdy samochód zacznie sunąć bokiem, skontruj zakręt, wychylając lewy analog przeciwnie do zakrętu, tym samym zapobiegając wykręceniu „bączka”
- Gdy tor jazdy się ustabilizuje, wychylaj lewy analog w lewo i prawo, by utrzymać pojazd w odpowiedniej pozycji
- W razie potrzeby, dodaj gazu lub hamuj - dodanie gazu sprawi, że łuk skrętu będzie większy, a hamowanie zmniejszy łuk
- Wyjdź z driftu, prostując kierownicę i dodając gazu
Aby poćwiczyć drift i odpowiednie wychylanie kierownicy, warto wykonać pewne ćwiczenie:
- Jedź w stronę zakrętu i zaciągnij hamulec ręczny, by wprowadzić samochód w poślizg
- Puść gaz, ale wciąż trzymaj hamulec ręczny, pozwalając samochodowi się ślizgać
- Auto będzie „wierzgać” w lewo i prawo - postaraj się je utrzymać pod odpowiednim kątem
- Trzymaj hamulec aż do zatrzymania pojazdu
Jaki samochód do driftu
Do driftów dobrze nadają się samochody z napędem na cztery koła (1) oraz z napędem na tył (2). Typ napędu rozpoznasz po ikonie na obrazku głównym samochodu:
Auto bez wątpienia musi być mocne, a więc mieć dość wysoką klasę. Najlepiej celować w przedział 800-900 punktów.
Ustawienia gry
Aby ułatwić sobie drift, warto wejść w ustawienia poziomu trudności i zmienić kilka opcji.
Oto szczegóły:
- Kontrola trakcji - Wył.
- Kontrola stabilności - Wył.
- Hamowanie - ABS Wył. (Opcjonalnie. Jeśli masz problemy z driftem, włącz ABS)
Tuning samochodu
Poniżej przedstawiamy, jaki tuning dobrze sprawdzi się do driftowania. Opisujemy wszystkie zakładki, jakie znajdziesz w menu tuningu.
Na samym początku musisz wiedzieć, że aby dobrze stuningować auto, będziesz potrzebował pewnych części z warsztatu, bo inaczej tuning w ogóle nie będzie możliwy. Kup następujące elementy:
- Wyścigowa przekładnia
- Wyścigowe resory i amortyzatory
- Wyścigowe stabilizatory poprzeczne (przednie i tylne)
- Ulepszenie zderzaka przedniego
- Wyścigowy hamulec
- Wyścigowy mechanizm różnicowy
O tym, że kupujesz dobrą część, poinformuje cię żółta ramka (3) z podpisem o odblokowaniu dodatkowych możliwości tuningu.
Teraz możemy przejść do tuningu:
Opony:
- Ciśnienie w oponach: przód 2,0; tył 1,2
Przełożenia: niestety w tym przypadku nie ma uniwersalnych ustawień. Znajdź bieg, na którym driftujesz, a następnie zbliż do siebie suwaki poprzedniego i następnego biegu. Jeżeli jest to dla ciebie trudne, po prostu zostaw ustawienia domyślne
Geometria:
- Kąt pochylenia kół: przód -5,0 stopni; tył 0,0 stopni
- Zbieżność: przód 5,0 stopni; tył 0,0 stopni
- Geometria zawiesz.: kąt 7,0 stopni
Stabilizatory:
- Stabilizatory: przód 30,00; tył 10,00
Resory:
- Resory: przód 160,0; tył 115,0
- Wysokość zawieszenia: przód maksymalnie w lewo; tył maksymalnie w lewo
Tłumienie:
- Sztywność podczas odbicia: przód 13,0; tył 10,0
- Sztywność na wybojach: przód 6,0; tył 4,0
Aerodynamika: pozostaw domyślne ustawienia
Hamulec:
- Siła hamowania balans: maksymalnie w lewo
- Siła hamowania ciśnienie: 100%
Mechanizm różnicowy:
- Przyspieszenie: 100%
- Zwolnienie: 100%
Powodzenia w driftowaniu!
Następnie: Forza Horizon 5 - przewijanie, cofanie czasu
Spis treści: Forza Horizon 5 - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Forza Horizon 5 - biegłość: co to jest, jak zwiększać, zdobywanie punktów