Skip to main content

Fotorealistyczny pies z 10 milionów polygonów - przykład możliwości Unreal Engine 5

Projekt jednego z deweloperów.

  • Niezależny twórca odtworzył swojego psa w Unreal Engine 5
  • Deweloper powielił czworonoga w tysiącu kopii

Deweloperzy od wczoraj mogą testować wczesną wersję Unreal Engine 5. Jeden z niezależnych twórców z pomocą silnika graficznego odtworzył swojego śpiącego psa.

Taylor Loper z jednoosobowego studia Ionized Games wyjaśnia, że fotograficzny skan czworonoga zaimportował do technologii opracowanej przez Epic Games. W efekcie powstał model zwierzęcia złożony z 10 milionów polygonów.

To nie wszystko, ponieważ z pomocą Nanite - jednej z funkcji Unreal Engine 5 - deweloper zdołał w szybki sposób powielić cyfrowego psa. W sumie stworzył tysiąc kopii podopiecznego, który śpi na łóżku.

Loper wyjaśnia na Twitterze, że wirtualny czworonóg bazuje na 122 zdjęciach, których wykonanie zajęło około dziesięciu minut. Kolejne 21 minut trwało przygotowanie odpowiedniego modelu z pomocą należącego do Epic Games narzędzia Reality Capture.

Deweloper dodaje, że pracował na komputerze wyposażonym między innymi w procesor Ryzen 7 5800x, kartą GeForce RTX 3070 i 32 GB pamięci RAM, ale projekt psa w Unreal Engine 5 nie wykorzystywał w pełni możliwości PC.

Zobacz także