FPS Boost na Xbox Series X/S nawet czterokrotnie zwiększy płynność starszych gier
Nowa opcja.
- FPS Boost podniesie liczbę klatek na sekundę w starszych grach
- Z opcji korzysta na razie kilka tytułów, w tym Far Cry 4 i Watch Dogs 2
- Tryb jest już dostępny
Microsoft zaprezentował FPS Boost - przeznaczony dla gier ze wstecznej kompatybilności system, który znacząco poprawi działanie gier na Xbox Series X/S.
Mechanika to zestaw metod, które w wybranych produkcjach zwiększą liczbę wyświetlanych klatek na sekundę dwukrotnie, a w niektórych przypadkach nawet czterokrotnie. Koncern z Redmond implementuje rozwiązanie wraz z twórcami danych tytułów, by mimo wyższej płynności funkcjonowały zgodnie z pierwotną wizją.
Gracze mogą sprawdzić FPS Boost, choć tylko w kilku tytułach - Far Cry 4, New Super Lucky's Tale, Sniper Elite 4, UFC 4 i Watch Dogs 2. Microsoft skupił się na wymienionych grach, ponieważ są popularne wśród fanów i dobrze przedstawiają, jak system poprawia działanie pozycji.
Przykładowo rozwiązanie pozwala uruchomić New Super Lucky's Tale nawet w 120 FPS, a UFC 4 w 60 FPS (szczególny wzrost zaobserwowano na Xbox Series S). Microsoft zapewnia, że wkrótce pojawi się więcej produkcji obsługujących tryb, choć nie wszystkie wykorzystają opcję.
To jednak nie wszystko: wiosną do menu nowych konsol koncernu zostaną dodane funkcje, umożliwiające włączenie lub wyłączenie FPS Boost i automatycznego HDR, by móc grać w oryginalne wersje tytułów.
System przetestowali już nasi koledzy z redakcji Digital Foundry. Podkreślają, że mechanika faktycznie podwaja płynność wspomnianych pozycji, a w przypadku New Super Lucky's Tale wzrost jest poczwórny - na Xbox One X działała w 60 FPS, zaś na Xbox One S w 30 FPS, natomiast na Xbox Series X i S funkcjonuje w 120 FPS.