Skip to main content

FromSoftware nigdy nie zakłada, że ich gry będą hitami

Szef studia uważa, że to bardzo zdrowe podejście.

Hidetaka Miyazaki - szef studia FromSoftware i reżyser wielu tytułów studia - przyznał, że podczas tworzenia nowych gier jego zespół nigdy nie zakłada, że produkcja odniesie sukces. Deweloper uważa, że takie pesymistyczne podejście korzystnie wpływa na gry i sprawia, że firma nie musi obawiać się porażek.

Elden Ring w swoich własnych kategoriach faktycznie było dużym sukcesem i zdobyło ogromną popularność, ale my, jako firma, staramy się nigdy nie zakładać, że uda nam się odnieść podobny sukces z przyszłymi grami” - tłumaczy Miyazaki w wywiadzie dla portalu The Guardian. „Żadna decyzja nie jest podejmowana przy sposobie myślenia »hej, jeśli raz nam się udało, to uda nam się znowu«”.

Tego typu konserwatywne myślenie daje nam przestrzeń na ewentualną porażkę. A to z kolei w rezultacie przekłada się na lepsze gry i lepsze podejmowanie decyzji. Mówiąc prościej, myślę, że odrzucenie myśli o stworzeniu kolejnego hitu, ten konserwatywny pogląd, napędza nas i wspomaga nasz proces tworzenia gier” - dodaje deweloper. Niemniej, w innym fragmencie rozmowy reżyser zapewnia, że jak najbardziej jest bardzo dumny z ogromnego sukcesu Elden Ring oraz dodatku Shadow of the Erdtree.

Zobacz na YouTube

Przypomnijmy, że pierwszy i ostatni dodatek do Elden Ring zadebiutował w zeszły piątek. Gracze tym razem trafiają do nowej krainy, nazwanej Królestwem Cieni. Sama nowa mapa jest wielkości Pogrobna z podstawowej kampanii, ale dodatkowo złożona z kilku warstw terenu jeden pod drugim. W głównym wątku rozszerzenia gracze będą poszukiwali zaginionego półboga Miquelli Łagodnego, za którym podąża grupa oddanych wyznawców.

Dodatek spotkał się z bardzo ciepłym odbiorem wśród krytyków. Według agregatora Metacritic obecna średnia ocen wynosi 95 punktów na 100. Nieco mniej optymistycznie do produkcji podchodzą gracze. Oceny gry na Steamie z początkowo pozytywnych spadły do „mieszanych”. Fani zwracają uwagę na problemy techniczne, jakich nabawił się tytuł, a także rzekomo kiepski projekt bossów.

Zobacz także: Elden Ring Shadow of the Erdtree - Poradnik, Solucja

Zobacz także