Skip to main content

Frostbite 3 - EA prezentuje nową technologię oświetlenia

Raytracing w silniku serii Battlefield.

Electronic Arts opublikowało ilustracje przedstawiające zastosowanie związanej z oświetleniem technologii raytracing - tak zwane śledzenie promieni - w rozwijanym przez koncern silniku Frostbite 3.

Grafiki pokazano pierwotnie podczas Game Developers Conference, na którym rozwiązanie prezentowano po raz pierwszy. Technika opracowana przez firmę Nvidia pozwala generować deweloperom realistyczne obrazy w trzech wymiarach.

Udostępnione materiały przedstawiają różne lokacje w dwóch wersjach - z raytracingiem i bez włączonej technologii. Nie da się ukryć, że ilustracje z aktywnym systemem oferują o wiele większą ilość detali.

Raytracing zwiększa jakość oprawy graficznej
Technologia zwiększa ilość wyświetlanych szczegółów
Dzięki raytracingowi, lokacje są o wiele ładniejsze
Rozwiązanie wpływa przede wszystkim na oświetlenie

Frostbite 3 jest wykorzystywany w większości współczesnych produkcji wydawanych przez EA. Technologia autorstwa DICE napędza nie tylko strzelanki, ale i gry sportowe pokroju kolejnych odsłon FIFA czy Madden.

Trudno na razie powiedzieć, czy raytracing znajdzie się w powstających obecnie projektach, choć istnieje taka możliwość. Niewykluczone więc, że technologię „śledzenia promieni” zobaczymy w kolejnej odsłonie cyklu Battlefield, która - wedle nieoficjalnych doniesień - ma być osadzona w czasach II wojny światowej.

Technikę firmy Nvidia zaimplementowano też w Unreal Engine 4. Epic Games niedawno prezentował rozwiązanie na przykładzie specjalnie przygotowanych scen w uniwersum „Gwiezdnych wojen” z udziałem kapitan Phasmy. System znajdzie się także w Metro Exodus.

Zobacz także