Frostpunk 2 pozwoli wykazać się kreatywnością. Gra dostanie oficjalne narzędzie moderskie
Już na premierę.
Studio 11 bit ma dobre wieści dla graczy, którzy chcieliby zagrać we Frostpunk 2, ale obawiają się, że ciężki klimat wiecznej zimy ich przygniecie. Gra dostanie na premierę oficjalne narzędzie moderskie, które pozwoli wzbogacić rozgrywkę o przeróżne dziwności.
„Z radością ogłaszamy, że narzędzie do modowania gry - które lubimy nazywać FrostKit - będzie dostępne od premiery gry w wersji beta" - ogłosiła firma na Steamie. Jak czytamy dalej, FrostKit - podobieństwo do wiedźmińskiego RedKit raczej nieprzypadkowe - pozwoli dodawać do Frostpunk 2 własne mapy, modele budynków i postaci, a nawet i autorskie tryby rozgrywki.
„O wsparciu dla modów - w szczególności do tworzenia map i scenariuszy - przypominaliście nam już od premiery Frostpunka” - piszą dalej twórcy. „Jednak pierwsza gra i jej silnik miały pewne ograniczenia, które uniemożliwiały nam stworzenie ich. Teraz, gdy przeszliśmy na Unreal Engine, sytuacja wygląda zupełnie inaczej”.
Jak widać w powyższej zapowiedzi, opcji na urozmaicenie zamarzniętego świata będzie sporo. Nie wszystkie mody muszą się jednak kręcić wokół dinozaurów i innych dowcipnych rzeczy. Znając życie, najbardziej zaangażowani gracze prędko wpadną na pomysł, jak dodać do gry nieco udogodnień i nowości, które nie zepsują mroźnego klimatu.
Frostpunk 2 zmierza na PC oraz konsole PS5 i Xbox Series X/S (także w Game Pass). Obecnie nie jest jasne, czy termin premiery 20 września dotyczy samych pecetów, czy wszystkich platform. Posiadacze droższego wydania Deluxe zagrają w kampanię fabularną 3 dni wcześniej, a także otrzymają dostęp do dodatków, gdy już zadebiutują po premierze.