Skip to main content

Frostpunk 2 - rozdział 5: Utopijne marzenia

Wszystkie scenariusze ostatniego rozdziału.

Utopijne marzenia to finałowy rozdział kampanii w grze Frostpunk 2. Jej zwieńczenie zależy od podejmowanych wcześniej wyborów. Na tej stronie znajdziesz opis przejścia każdego z trzech możliwych scenariuszy na ukończenie gry.


Na tej stronie:


Wygnaj frakcję

Celem tego scenariusza jest wygnanie wrogiej frakcji do Wichrowego Wrzosowiska. Znajduje się ono na południe od Nowego Londynu. Najpierw musisz wysłać tam ekspedycję, potem połączyć to miejsce drogą lub mostem powietrznym ze stolicą, a następnie wysłać kolonistów.

Gdy Wichrowe Wrzosowisko będzie dostępne, zbuduj parę dzielnic mieszkalnych wokół generatora, kopalnie węgla na zachodzie, farmy i dzielnice wydobywające materiały na północy. Pamiętaj o aktywacji generatora.

Wyślij do osady dodatkowe zasoby z Nowego Londynu, aby przyspieszyć proces zakładania miasta.

Wkrótce otrzymasz możliwość wyboru:

  • przekaż władzę - utracisz dostęp do Wichrowego Wrzosowiska, a resztę członków wrogiej frakcji w twoim mieście będziesz musiał zlikwidować siłą, wykorzystując oddziały strażników, więzienia i naciski polityczne.
  • najpierw popraw warunki - musisz sprawić, że Wichrowe Wrzosowisko będzie w pełni bezpieczne, co sprawi, że wszyscy członkowie wrogiej frakcji tam się przeniosą.

Żeby dokonał się drugi wariant, musisz zadbać o wystarczającą ilość opału, schronień oraz jedzenia we Wichrowym Wrzosowisku. Następnie musisz wybrać opcję zbuduj wiatrochrony i zgromadzić 30 tys. sztuk materiałów w tej osadzie. Do tego konieczne jest wybudowanie tam również magazynu na ten surowiec. Jeżeli nie zbudujesz wiatrochronów, niektórzy członkowie frakcji zostaną w Nowym Londynie i będziesz musiał ich zlikwidować siłą.

Gdy spełnisz wszystkie oczekiwania twoich przeciwników, wybierz opcję przekaż kontrolę, aby oddać władze we Wichrowym Wrzosowisku. Wówczas rozdział i kampania dobiegną końca.


Dąż do pojednania

Drugi wariant jest dosyć wymagający, ponieważ musimy zadbać o dobre relacje z praktycznie wszystkimi ugrupowaniami w mieście, aby przegłosować porozumienie pokojowe w Radzie, a do tego potrzeba poparcia aż 67 radnych. Na początek postaraj się o zwiększenie liczby strażników poprzez budowę wież obserwacyjnych w dzielnicach mieszkalnych.

Teraz musimy zapanować nad sytuacją w dzielnicach objętych wojną domową. Są to dystrykty, nad którymi ujrzysz sporą czerwoną ikonkę.

Wybierz konkretną dzielnicę i skorzystaj z opcji chroń oraz zaprowadź pokój, aby uspokoić mieszkańców i zmniejszyć napięcie wykorzystując strażników.

Chroniąc dzielnicę możesz wybrać, czy strażnicy mają skupiać się na ochronie ludzi czy infrastruktury. Wybór zależy od ciebie i aktualnych potrzeb twojego miasta.

Po ustabilizowaniu sytuacji w mieście, czas przejść do negocjacji pokojowych z frakcjami Reformatorów i Wiernych. Wybierz opcję Negocjuj porozumienie pokojowe znajdujące się w zakładce danej frakcji.

Musimy spełnić oczekiwania obu frakcji. Dalszy ciąg misji jest uzależniony od zadań i obietnic wynegocjowanych z obiema frakcjami. Następnie musimy spełnić złożone obietnice [1]. Jeżeli dana frakcja nie chce jeszcze negocjować, to najpierw musisz spełnić ich wstępne warunki [2] wypisane u dołu ekranu.

Gdy wypełnisz obietnice obu frakcji, należy przejść do rady i zakładki władza. Tam musisz przegłosować porozumienie pokojowe. Nie jest to łatwe, bo potrzebujesz 67 z 100 głosów w radzie. Dlatego ważne jest naprawienie relacji z wszystkimi frakcjami i społecznościami. Przed głosowaniem możesz również negocjować. Gdy porozumienie zostanie przegłosowane, kampania dobiegnie końca.


Zaprowadź porządek

Jest to scenariusz, który prowadzi nas do rządów autorytarnych w Nowym Londynie. Wybierając ten wariant, będziemy potrzebować jeszcze większej ilości strażników (i strażnic). Bardzo przydatne okażą się również więzienia reedukacyjne do pacyfikowania przeciwników politycznych. Więzienia, po zbadaniu w drzewku idei, można również budować w dzielnicach mieszkalnych.

Najpierw musimy zaprowadzić porządek w mieście. Korzystaj z opcji stłum walki w dzielnicy. W tym scenariuszu nie musisz specjalnie przykładać się do relacji z frakcjami.

Jeżeli zgromadzisz ponad 200 strażników przy sobie, będziesz mógł ogłosić się Kapitanem. Jeżeli nie posiadasz ich tylu, możesz zignorować na razie pomysł zamachu stanu.

Zbuduj kolejne wieżyczki, aby zgromadzić 120 strażników, a następnie kliknij w dzielnicę centralną i wybierz opcję Dokonaj przewrotu.

Następnie wybierz funkcję zabezpiecz władzę, która również jest dostępna w dzielnicy centralnej.

Na koniec musimy odseparować jedną lub dwie frakcje od społeczeństwa. Wybór należy do ciebie.

W zakładce budowy dzielnic, pojawią się dwie nowe opcje - enklawy frakcji. Pamiętaj, że musisz je zbudować na obrzeżach miasta - nie mogą graniczyć ze sobą oraz nie mogą graniczyć z dzielnicami mieszkalnymi. Następnie zbuduj wieżyczki strażnicze w tych dzielnicach.

Przypieczętuj budowę tych dzielnic rozpoczęciem relokacji do enklaw klikając w dany dystrykt.

Na koniec zdecyduj w jakim kierunku ma być rozbudowana infrastruktura enklaw. Po tym wyborze, kampania dobiegnie końca.


Wskazówki ułatwiające ukończenie rozdziału

Poniżesz znajdziesz kilka przydatnych porad, które ułatwią ci ukończenie tego etapu kampanii:

  • Będziesz potrzebował sporej liczby strażników, aby zaprowadzić porządek. Dlatego wybuduj w dzielnicach mieszkalnych liczne wieże obserwacyjne.
  • Nie bój się wprowadzać twardy i autorytarnych praw z kategorii władza. Wojna domowa wymusza na nas radykalne rozwiązania.
  • Jeżeli posiadasz sporą ilość ciepłowników, to staraj się finansować projekty różnych frakcji, aby łagodzić stosunki z nimi.
  • Możesz również potępiać niektóre grupy w twoim mieście oraz zderadykalizować działania niektórych społeczności, aby zmniejszyć wpływ danego ugrupowania w mieście.
  • Dzielnice objęte zamieszkami staraj się pacyfikować z wykorzystaniem strażników. Możesz stosować agresywne podejście lub zaprowadzać pokój, ale wówczas wymaga to większej liczby strażników.
  • Wojna domowa nie zakończy się, dopóki nie ukończysz rozdziału i nie zrealizujesz celów głównych, więc na nich musisz przede wszystkim skupiać się.
  • Aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa i liczbę strażników, warto budować więzienia w dzielnicach mieszkalnych (musisz najpierw opracować właściwą koncepcję w drzewku idei). Więcej aresztów oznacza więcej miejsc w celach dla członków wrogiej frakcji.
  • Gratulacje! Ukończyliście kampanię fabularną w grze Frostpunk 2. Teraz możecie spróbować przejść ją ponownie na wyższym poziomie trudności lub dokonująć innych wyborów. Ponadto w menu głównym jest równiez dostępny tryb swobodny - Utopia Builder - który pozwala na przejście 7 dodatkowych scenariuszy i nieco swobodniejszą rozgrywkę bez konkretnych ram czasowych i fabularnych.


Następnie: Frostpunk 2 - wszystkie rozdziały, kampania, dodatkowe misje

Spis treści: Frostpunk 2 - poradnik

Poprzednio: Frostpunk 2 - rozdział 4: Zachłanność

Zobacz także