Skip to main content

Frostpunk 2 - rozdział 5: Utopijne marzenia

Wszystkie scenariusze ostatniego rozdziału.

Utopijne marzenia to finałowy rozdział kampanii w grze Frostpunk 2. Jej zwieńczenie zależy od podejmowanych wcześniej wyborów. Na tej stronie znajdziesz opis przejścia każdego z trzech możliwych scenariuszy na ukończenie gry.


Na tej stronie:


Wygnaj frakcję

Celem tego scenariusza jest wygnanie wrogiej frakcji do Wichrowego Wrzosowiska. Znajduje się ono na południe od Nowego Londynu. Najpierw musisz wysłać tam ekspedycję, potem połączyć to miejsce drogą lub mostem powietrznym ze stolicą, a następnie wysłać kolonistów.

Gdy Wichrowe Wrzosowisko będzie dostępne, zbuduj parę dzielnic mieszkalnych wokół generatora, kopalnie węgla na zachodzie, farmy i dzielnice wydobywające materiały na północy. Pamiętaj o aktywacji generatora.

Wyślij do osady dodatkowe zasoby z Nowego Londynu, aby przyspieszyć proces zakładania miasta.

Wkrótce otrzymasz możliwość wyboru:

  • przekaż władzę - utracisz dostęp do Wichrowego Wrzosowiska, a resztę członków wrogiej frakcji w twoim mieście będziesz musiał zlikwidować siłą, wykorzystując oddziały strażników, więzienia i naciski polityczne.
  • najpierw popraw warunki - musisz sprawić, że Wichrowe Wrzosowisko będzie w pełni bezpieczne, co sprawi, że wszyscy członkowie wrogiej frakcji tam się przeniosą.

Żeby dokonał się drugi wariant, musisz zadbać o wystarczającą ilość opału, schronień oraz jedzenia we Wichrowym Wrzosowisku. Następnie musisz wybrać opcję zbuduj wiatrochrony i zgromadzić 30 tys. sztuk materiałów w tej osadzie. Do tego konieczne jest wybudowanie tam również magazynu na ten surowiec. Jeżeli nie zbudujesz wiatrochronów, niektórzy członkowie frakcji zostaną w Nowym Londynie i będziesz musiał ich zlikwidować siłą.

Gdy spełnisz wszystkie oczekiwania twoich przeciwników, wybierz opcję przekaż kontrolę, aby oddać władze we Wichrowym Wrzosowisku. Wówczas rozdział i kampania dobiegną końca.


Dąż do pojednania

Opis przejścia drugiego możliwego scenariusza ostatniego rozdziału kampanii.

[Wkrótce aktualizacja]


Zaprowadź porządek

Opis przejścia trzeciego możliwego scenariusza ostatniego rozdziału kampanii.

[Wkrótce aktualizacja]


Wskazówki ułatwiające ukończenie rozdziału

Poniżesz znajdziesz kilka przydatnych porad, które ułatwią ci ukończenie tego etapu kampanii:

  • Będziesz potrzebował sporej liczby strażników, aby zaprowadzić porządek. Dlatego wybuduj w dzielnicach mieszkalnych liczne wieże obserwacyjne.
  • Nie bój się wprowadzać twardy i autorytarnych praw z kategorii władza. Wojna domowa wymusza na nas radykalne rozwiązania.
  • Jeżeli posiadasz sporą ilość ciepłowników, to staraj się finansować projekty różnych frakcji, aby łagodzić stosunki z nimi.
  • Możesz również potępiać niektóre grupy w twoim mieście oraz zderadykalizować działania niektórych społeczności, aby zmniejszyć wpływ danego ugrupowania w mieście.
  • Dzielnice objęte zamieszkami staraj się pacyfikować z wykorzystaniem strażników. Możesz stosować agresywne podejście lub zaprowadzać pokój, ale wówczas wymaga to większej liczby strażników.
  • Wojna domowa nie zakończy się, dopóki nie ukończysz rozdziału i nie zrealizujesz celów głównych, więc na nich musisz przede wszystkim skupiać się.
  • Aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa i liczbę strażników, warto budować więzienia w dzielnicach mieszkalnych (musisz najpierw opracować właściwą koncepcję w drzewku idei). Więcej aresztów oznacza więcej miejsc w celach dla członków wrogiej frakcji.

Następnie: Frostpunk 2 - wszystkie rozdziały, kampania, dodatkowe misje

Spis treści: Frostpunk 2 - poradnik

Poprzednio: Frostpunk 2 - rozdział 4: Zachłanność

Zobacz także