Skip to main content

Frostpunk - godzinny gameplay prezentuje początek kampanii fabularnej

Polska gra ukaże się 24 kwietnia.

Nasi koledzy z brytyjskiego Eurogamera opublikowali w serwisie YouTube niemal godzinny fragment rozgrywki z nadchodzącego Frostpunk. Wideo połączono z rozmową z Patrykiem Grzeszczukiem, dyrektorem ds. marketingu w 11 bit studios.

- Pod pewnymi względami, Frostpunk jest duchowym spadkobiercą This War of Mine. W obydwu produkcjach najważniejsze są elementy survivalu. Jednak oprócz tego, wspomniane gry bardzo się od siebie różnią - tłumaczy Grzeszczuk. - Frostpunk to po części strategia, po części city builder, skala projektu jest o wiele większa.

Wideo przedstawia początek kampanii fabularnej. Ocalała grupa ludzi dociera do ogromnego generatora, który jest ich szansą na przeżycie. To w tym miejscu gracz musi zbudować miasto i przetrwać jak najdłużej, wcielając się w rolę lidera społeczności.

Zobacz na YouTube

- Ludzie postrzegają gracza jako wodza, więc nie mają oporu w wykonywaniu poleceń. Nie trzeba każdemu z osobna wydawać rozkazów. Po prostu mówisz im, że mają coś osiągnąć - tłumaczy przedstawiciel studia.

Grzeszczuk podkreśla, że postęp w kampanii będzie zależał od tego, czy gracz wykonuje kolejne zadania główne. Te z kolei będą się zmieniać, w zależności od podejmowanych działań lub wydarzeń w świecie gry. Ponadto, w trybie dla jednego gracza duże znaczenie ma opowiedziana historia.

Niezwykle ważnym elementem Frostpunk jest śnieg. To nie tylko aspekt estetyczny - przemieszczanie się przez zaspy sprawia podwładnym duże kłopoty, a wydeptane ścieżki zaczną z czasem zanikać, przysypane przez zamieć. W walce z mrozem pomaga oczywiście wysoka temperatura, którą kontrolujemy używając tak zwanej mapy ciepła. Pokazuje ona w przejrzysty sposób, w których miejscach członkowie społeczności nie wychłodzą się na śmierć.

Mieszkańcy co jakiś czas zwracają się do swojego lidera z prośbami lub podpowiedziami, jednak gracz nie musi ich słuchać. Podjęcie decyzji dotyczących wszystkich spraw w budowanej metropolii zależy tylko od wodza. Należy przy tym pamiętać, że obietnic należy dotrzymywać. Podwładni będą rozliczać gracza ze złożonych wcześniej deklaracji.

Frostpunk stawia na elementy strategiczne

Materiał pokazuje również mechanizm wysyłania specjalnych grup zwiadowczych poza obszar miasta. Skauci mogą na swojej drodze napotkać innych ocalałych, którzy zasilą osadę.

Frostpunk to kolejna, po This War of Mine, produkcja 11 bit studios, stawiająca na pierwszym planie zarządzanie społecznością. W tytule podejmiemy decyzje, które zaważą o losach miasta.

Gracz może stać się rygorystycznym wizjonerem, który stawia przetrwanie ponad przyzwoitość, ale także łagodnym i troskliwym nadzorcą, przedkładającym dobro społeczności nad wszystko inne.

Produkcja ukaże się 24 kwietnia, jedynie na PC. Tytuł zadebiutuje w Polsce również w edycji pudełkowej, którą wyceniono na 109,99 zł.

Kilka dni temu informowaliśmy, że Frostpunk otrzyma wsparcie popremierowe - twórcy pozwolą na modyfikacje tytułu i wydadzą rozszerzenia DLC oraz mniejsze dodatki.

Zobacz także