Skip to main content

Frostpunk od twórców This War of Mine z budżetem 6 mln złotych

„Wyższy potencjał sprzedażowy.”

Polskie studio 11 bit spodziewa się, że zapowiedziany niedawno Frostpunk sprzeda się nawet lepiej od This War of Mine, które okazało się być dość niespodziewanym hitem na całym świecie.

Frostpunk

Prezes firmy - Grzegorz Miechowski - ujawnił na konferencji, że łączny budżet produkcji wyniesie około 6 milionów złotych - 4 mln na produkcję oraz ponad 2 mln na marketing.

- Jestem bardzo zadowolony z tego, z jakim zainteresowaniem spotkała się zapowiedź. Niedługo pokażemy oficjalny trailer. W mojej ocenie, potencjał sprzedażowy gry jest wyższy niż This War of Mine - mówił menedżer, cytowany przez PAP.

Dodał także, że Frostpunk zadebiutuje w drugim kwartale przyszłego roku w cenie wyższej od przywoływanego TWoM, na poziomie powyżej 20 dolarów za kopię.

Tytuł reprezentuje popularny ostatnio gatunek survival. Jak sama nazwa wskazuje, akcja toczy się w mroźnych warunkach. Podobnie jak w poprzedniej grze, ważniejsze od zbieractwa i zarządzania surowcami będzie jednak podejmowanie trudnych decyzji.

Mimo tego, Miechowski przyznał, że nadchodząca produkcja „nie jest tak ciężka gatunkowo” jak TWoM, co powinno pomóc w trafieniu do szerszej grupy odbiorców i zaoferować lepsze perspektywy na dalszy rozwój marki w przyszłości.

Zobacz na YouTube

Dowiedzieliśmy się także, że 11 bit studios zwiększa zatrudnienie, chcąc docelowo produkować własnymi siłami dwa większe tytuły jednocześnie. Trwają też przenosiny do nowej siedziby.

- Przychody z This War of Mine są solidne, pomimo 22 miesięcy od premiery. Rozwój tej gry jeszcze jest planowany i nadal trwają prace. Chińska wersja oraz DLC sprzedaje się bardzo dobrze i są dużym sukcesem - mówił Miechowski.

Warszawskie 11 bit studios to także firma wydawnicza. Na czwarty kwartał tego roku zaplanowano polskie Beat Cop, a na początek przyszłego roku - niemieckie Tower 57. Trwają też negocjacje z kolejnymi firmami.

- Chcemy wewnętrznie produkować coraz więcej, coraz większych gier i inwestować też w zewnętrzne projekty - dodał prezes.

Zobacz także