Skip to main content

Galak-Z ukaże się także na PS Vita

Strzelanka inspirowana Spelunky i Don't Starve.

Galak-Z - klasyczna strzelanka, rozgrywająca się w proceduralnie generowanym, otwartym świecie, ukaże się także na przenośnej konsoli PlayStation Vita.

Twórcy z niezależnego studia 17-Bit już wcześniej potwierdzili wersję na stacjonarne PlayStation 4.

„Podczas prac inspirowało nas wiele najnowszych gier typu roguelike, wskazać trzeba zwłaszcza na Spelunky oraz Don't Starve” - napisał na oficjalnym blogu PlayStation producent Raj Joshi.

„Spelunky działa bardzo dobrze jako gra przenośna, aż nie możemy się oderwać. Siłą tej produkcji są bogate interakcje z wszystkimi obiektami. Gdy zbieramy kamienie, by zrzucić pająka na pułapkę ze strzałą, korzystamy z wiedzy zdobytej poprzez obserwowanie zasad świata. Każda śmieszna, tragiczna czy katastrofalna śmierć to także lekcja na przyszłość.”

„Ten tytuł sprawdza się świetnie, bez względu na to, czy gramy przez trzy minuty, czy przez trzy godziny. Podoba nam się wizja takiej dostępności, w połączeniu z naturą roguelike. Jesteśmy przez to jeszcze bardziej podekscytowani produkcją Galak-Z na urządzenie przenośne.”

Produkcja 17-Bit ukaże się jeszcze w tym roku. Podstawowe założenia popularnego ostatnio gatunku roguelike to właśnie losowe generowane poziomy oraz konieczność rozpoczynania nowej gry po każdej śmierci.

Zobacz także