Game Pass szkodzi sprzedaży gier - mówi twórca Limbo oraz Inside
Ale nie uważa go za złą usługę.
Dino Patti - współtwórca między innymi gier Limbo oraz Inside - stwierdził, że dodanie jego najnowszej produkcji Somerville do oferty Xbox Game Pass zaszkodziło sprzedaży tytułu. Nie uważa go jednak za zły model sprzedaży, ale preferuje klasyczną dystrybucję gier.
Z deweloperem rozmawiała redakcja portalu Videogames.Si. Patti tłumaczy, że wydaniem Somerville początkowo interesowało się Google, chcąc uczynić z produkcji tytuł ekskluzywny na platformę Stadia, oferując przy tym „ośmiocyfrową” kwotę pieniędzy. Deweloper jednak odmówił, nie wierząc w potencjał usług streamingowych. „Dzisiaj się cieszę z tej decyzji. Streaming nigdy nie będzie przyszłością” - tłumaczy.
Zamiast tego, jego studio Jumpship zwróciło się do Microsoftu, który wcześniej wypromował Limbo umieszczając produkcję w katalogu Xbox Live Arcade. Postanowiono dodać grę do usługi Xbox Game Pass. „Ubiliśmy całkiem niezły interes. Myślę jednak, że to szkodzi sprzedaży. Wielu graczy wskoczy do gry, wypróbuje ją, ale jej nie kupi. Co, jeśli nie polubią jej przez pierwsze 10 minut? To koniec” - mówi deweloper.
„Może problemem jest to, że nie wszyscy tworzą gry tak, żeby już pierwsze 10 minut było niesamowite. Myślę, że Game Pass jest „OK”, ale to nie jest moje ulubione rozwiązanie. Preferuję stary model premium, gdzie sprzedaję grę zwiastunami, obrazami i biorę od ciebie 30 dolarów. Dopiero wtedy dostarczam produkt. Nie potrzebuję wyciągać od ciebie pieniędzy później” - dodaje.
Przypomnijmy, że Somerville stanowi połączenie gry przygodowej z elementami platformowymi i zagadkami opartymi na fizyce. W grze wcielamy się w mężczyznę, który w podczas inwazji obcych zostaje rozdzielony ze swoją rodziną. Zyskuje tajemnicze zdolności, które pozwalają mu manipulować technologią kosmitów. Wyrusza na wyprawę w celu odnalezienia żony i dziecka.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.