Gameplay z FIFA 22. Gra ma trzy razy więcej animacji niż poprzednia część
Dzięki HyperMotion.
- Opublikowano pierwsze ujęcia z rozgrywki z Fify 22
- Sztuczna inteligencja usprawniła tworzenie animacji
- Nowa odsłona ma ich o 4 tys. więcej niż FIFA 21
Electronic Arts opublikowało pierwsze ujęcia z rozgrywki w grze FIFA 22. Materiały ujawniono w pokazie deweloperów, którzy podczas transmisji opowiadali o nowościach w gameplay'u.
O systemie HyperMotion mówiło się już wcześniej - odpowiada za bardziej realistyczne zachowanie całej drużyny, dzięki zeskanowaniu całego meczu. Teraz dowiedzieliśmy się, że rozwiązanie dzieli się na dwa: Xsens (specjalne stroje noszone przez piłkarzy) i ML - Flow.
Kluczowe „ML - Flow” to algorytmy uczenia maszynowego, służące do generowania nowych animacji na podstawie wspomnianego motion capture. Nowych ruchów, zagrań czy przyjęć przygotowano około 4 tysięcy, co łącznie sprawi, że FIFA 22 będzie miała trzy razy więcej animacji niż poprzednia część.
- To pierwszy rok, gdy mieliśmy okazję prawdziwie budować na nową generację konsol - przyznał producent Matt Lefreniere podczas niedawnego pokazu dla mediów. W prace zaangażowane były oddziały EA Sports w Vancouver oraz w Bukareszcie.
- Te doświadczenia i technologie będą służyły jako fundament dla Fify przez następne pięć do dziesięciu lat. To bardzo ekscytujący czas dla całej rodziny FIFA - dodał deweloper.
FIFA 22 ukaże się 1 października na PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Tego samego dnia zadebiutują odsłony PC, PS4 i Xbox One, gdzie otrzymamy nieco inny zestaw funkcji.