Skip to main content

Gameplay z Mass Effect: Andromeda prezentuje system umiejętności

Oraz postacie.

BioWare kontynuuje serię przewodników po świecie Mass Effect: Andromeda. Po spojrzeniu na walkę i dostępne bronie, kolejny gameplay koncentruje się na umiejętnościach i postaciach.

Jak wspomniano już w poprzednim materiale, nowa odsłona serii nie będzie ograniczała dostępu do talentów, ponieważ zrezygnowano z klas postaci. Gracze wybiorą dowolne perki, podzielone na trzy kategorie: walka, technologie i biotyka.

Towarzysze z boiska

W ramach odblokowywania kolejnych umiejętności, gracz jest w stanie zmienić profil bohatera, co już bardziej przypomina klasyczne archetypy. Przygotowano siedem typów, takich jak żołnierz, inżynier, adept czy eksplorator.

Rozwijanie talentów zgodnych z wybranym profilem przełoży się na pasywne bonusy, takie jak - w przypadku adepta - siła uderzeń biotycznych czy zasięg działania tych specjalnych mocy. Co ważne, profile można przełączać dowolnie nawet w trwania potyczki, dostosowując się do sytuacji.

Różnorodność podczas walki wzbogaci funkcja „ulubionych” - cztery przyciski, a pod każdym inna „klasa” oraz trzy wybrane do nich talenty. W ten sposób można na przykład odczekać ładowanie się umiejętności z jednej puli, po prostu przełączając się na inny profil.

W drugiej części filmu zaprezentowano szóstkę postaci, które przyłączymy do drużyny. Każdy towarzysz ma trzy aktywne oraz dwa pasywne talenty. Cora to utalentowana Adeptka, Drack nie obawia się obrażeń i tak dalej.

Jest też system wydawania rozkazów, ograniczający się na dobrą sprawę do atakowania określonego celu lub przemieszczenia w wybrane miejsce. Do tego potężne, drużynowe combosy.

Zobacz na YouTube

Mass Effect: Andromeda ukaże się w Polsce już 23 marca, na PC, PS4 i Xbox One. Abonenci usług Origin Access i EA Access będą mogli rozpocząć rozgrywkę tydzień wcześniej - 16 marca - ale tylko przez 10 godzin.

W kolejnej odsłonie cyklu główną rolę odegra rodzeństwo Ryderów (pokierujemy bratem lub siostrą), dowodzące wyprawą do tytułowej galaktyki. Akcja osadzona jest 600 lat po wydarzeniach przedstawionych w oryginalnej trylogii.

Zobacz także