Gameplay ze Star Wars Jedi: Ocalały pokazuje nowy system walki
Oraz kilka rodzajów broni.
Twórcy Star Wars Jedi: Ocalały opowiedzieli w wywiadzie o rozbudowanym systemie walki gry. Szczególną uwagę poświęcili postawom bojowym, dzięki którym Cal Kestis dopasuje styl walki do konkretnego zagrożenia.
Jak dowiadujemy się z materiału opublikowanego przez serwis IGN, Star War Jedi: Ocalały zaoferuje pięć unikalnych „postaw bojowych”, których skuteczność będzie zależna od rodzaju przeciwnika, na którego się natkniemy.
Trzy z nich odblokujemy już na samym początku gry. Standardowe pojedyncze ostrze to uniwersalne rozwiązanie dobrze znane fanom pierwszej części serii. Na arenie pełnej pomniejszych przeciwników lepiej sprawdzi się ostrze podwójne. Jeśli zaś będziemy chcieli skupić się na zadaniu największych możliwych obrażeń, powinniśmy zdecydować się na wybór dwóch mieczy trzymanych oddzielnie.
Wraz z postępami w grze odblokujemy kolejne dwie postawy: potężny miecz z laserową rękojeścią oraz blaster używany naprzemiennie z krótkim ostrzem. Deweloperzy zaznaczają jednak, że system strzelania będzie dość ograniczony, a broń dystansowa posłuży częściej do wykonywania kombinacji w walce wręcz.
Twórcy ujawnili również, że każda z postaw bojowych otrzyma własne drzewko ulepszeń. W jednym momencie będziemy mogli posiadać przy sobie maksymalnie dwa rodzaje broni, a zmian w arsenale dokonamy tylko podczas medytacji, czyli w rozsianych po mapie punktach kontrolnych.
Przypomnijmy, że Star Wars Jedi: Ocalały trafi na PC oraz konsole PS5 i Xbox Series X/S już 28 kwietnia. Pierwotnie tytuł miał zadebiutować w marcu, twórcom zależało jednak na wydaniu gry w jak najlepszym stanie. Z tego też zresztą powodu gra ominie platformy starszej generacji, które - zdaniem deweloperów - nie byłyby w stanie wykorzystać jej pełnego potencjału.