GDC 2013: Realistyczne twarze postaci w wykonaniu Activision
„Technologia przeniesie współczesnych bohaterów gier wideo na nową generację sprzętu.”
Wewnętrzny zespół Activision, zajmujący się badaniami i rozwojem technologii, zaprezentował na konferencji GDC nowy silnik graficzny, renderujący realistyczne twarze postaci.
Demonstracja wydawcy bazuje na plikach z uniwersytetu w Kalifornii, który dysponuje rozbudowanym sprzętem do skanowania wizerunków żywych aktorów. Te same dane w swoim systemie wykorzystuje także Nvidia, lecz Activison zapewnia, że sam silnik renderujący twarze na podstawie zgromadzonych danych jest już całkiem inny.
- Dla nas wyzwanie idzie dalej niż sama rozrywka. Chcemy stworzyć medium do lepszego wyrażania emocji, chcemy poruszyć uczucia graczy - komentuje Jorge Jimenez, jeden z autorów projektu.
- Uważamy, że ta technologia przeniesie współczesnych bohaterów gier wideo na nową generację sprzętu. W 180 klatkach na sekundę, z wykorzystaniem GeForce GTX 680 - dodaje.