Gearbox o przejęciu licencji Homeworld
Brian Martel przychodził do mojego biura i mówił: „Randy, kup Homeworld” - wspomina Pitchford.
Podczas panelu na imprezie PAX Australia, pracownicy Gearbox opowiadali o procesie zakupu licencji na serię Homeworld.
- Gdy THQ zaczęło się rozpadać, Brian [Martel, dyrektor kreatywny studia - dop. red.] ciągle przychodził do mojego biura i mówił „Randy, musisz kupić Homeworld” - wspomina Pitchford, szef Gearbox.
- Zakończyło się na trzech oferentach i zdecydowali się przeprowadzić aukcję przez telefon, pozostałe firmy to byli wydawcy. Byliśmy jedynymi deweloperami. To było całkiem interesujące.
Dwa wspomniane podmioty to Paradox Interactive oraz Stardock. Jednak zwycięsko z licytacji wyszedł Gearbox, oferując 1,35 mln dol.
Pitchford zdradził także, że skontaktował się z nim założyciel Relic, które stworzyło serię Homeworld. Alez Garden był szczęśliwy, że licencję przejęło studio produkcyjne, a nie firma wydawnicza i obiecał wsparcie dla nowych projektów.
- Usprawnimy wszystkie statki, by wyglądały wspaniale na sprzęcie obecnej generacji. Potrzebują nieco świeżej farby - żartuje Brian Martel.
Obecnie Gearbox pracuje nad odświeżonymi wersjami Homeworld 1 i 2 oraz nad publikacją oryginalnych odsłon w kanałach dystrybucji cyfrowej.